גלנט רומז: המלחמה הנוכחית - מוצלחת יותר ממלחמת לבנון השנייה

שר הביטחון גלנט ערך הערכת מצב לגבי הצפון, והבהיר שמלחמה מול חיזבאללה יכולה לפרוץ בכל רגע. עוד הוסיף כי בעיניו התוקפנות הזהירה מול לבנון מוצלחת לא פחות, ואף יותר, ממלחמת לבנון השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 18:01 טז באב התשפד

גלנט רומז: המלחמה הנוכחית - מוצלחת יותר ממלחמת לבנון השנייה
גלנט בהערכת מצב, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר הערכת מצב מבצעית הנוגעת למצב הביטחוני בצפון. הוא שמע ממפקד האוגדה על מוכנות הכוחות לאפשרות של התרחבות המערכה, והדגיש כי יש לשמר כוננות גבוהה ולקחת בחשבון את כל האפשרויות המבצעיות.

מרכז הכובד נע מדרום לצפון

בתום הערכת המצב אמר: "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי, יש לנו עוד משימות בדרום, יש לנו חטופים, אנחנו צריכים להביא אותם, אנחנו מנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שאנחנו נצליח להגיע לתוצאות, זה דבר מאוד מאוד חשוב", זאת על רקע דבריו של נתניהו היום (ג') מבפגש עם חברי פורום "תקווה", מהם השתמע כי הסיכוי לעסקה אפסי.

לוח זמנים קצר

"במקביל, אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה" המשיך גלנט ופירט את המתקפות אליהן יוצא חיל האוויר בלבנון, "כל הדברים האלה זה פעולות שהן מצד אחד שגרת הלחימה, מצד שני הכנה לכל דבר שיכול לקרות. אנחנו רוצים להחזיר את התושבים צפונה, אנחנו רוצים להחזיר אותם בביטחון, אם תיפתח הדרך לעשות את זה בהסדרה נעשה את זה בהסדרה, אם לא תיפתח הדרך הזאת, נפתח אותה, קדימה, וזאת משימה שלכם. בהתחלה של מערכי האש והמודיעין, ולאחר מכן המערכים של הכוחות המתמרנים. זה יכול לקרות בלוח זמנים קצר" הזהיר שר הביטחון.

גלנט הסביר כי הוא רואה את המצב בלבנון כרגע כהצלחה: "כשאני מסתכל על התוצאות, נכון לעכשיו, בלבנון יש מעל 500 הרוגים, כמעט כמו במלחמת לבנון השניה. אנחנו עושים את זה הרבה יותר מדויק, הרבה יותר איכותי, שורה הרבה יותר גדולה של מפקדים בכירים - ממוחסיין, דרך מפקדי הגזרות, מפקד רדואן, מפקדי חטיבות ומקביליהם, כל הדבר הזה ממוקד ומאוד מכאיב להם. מה שנשאר עכשיו זאת דריכות - צריך ללכת לחומרה, לקחת בחשבון את הדברים ויש פה את מיטב היחידות של צה"ל, אין חוכמות".