גלנט בתרגיל מלחמה בצפון: "זה לא דבר תיאורטי - זה אמיתי"

שר הביטחון גלנט ביקר בתרגיל לחימה בצפון: "כפי שהדברים מסתמנים נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 16:17 ג באב התשפד

גלנט בתרגיל מלחמה בצפון: "זה לא דבר תיאורטי - זה אמיתי"
גלנט בתרגיל המלחמה בצפון, צילום: שחר יורמן, צילום מסך

ברקע ההכנות לנקמת חיזבאללה, שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר (ד') בתרגיל של עוצבת שועלי מרום אשר דימה לחימה בצפון גלנט שמע ממפקד החטיבה אלוף משנה אייל שושן וממפקדי הגדודים בחטיבה על השלמת המוכנות לגזרה הצפונית ועמד על חשיבות הכוננות הגבוהה והצורך בפיתוח תחבולות ופעולות ייחודיות.

שר הביטחון אמר בשיחה עם הלוחמים: "היכולת שלכם בעת הזאת כאן ממוקדת בפעילות המבצעית בהגנה, אבל אנחנו מכינים את שני הדברים גם להתקפה. צריך להיערך, צריך להתכונן, צריך להיות מוכנים. נכון להיום, אנחנו מכים את האויב בדרכים שלנו. זה נכון למבצעים שמחסלים את מוחמד דף וראפע סלאמה בח'אן יונס ולתקיפה של החות'ים בתימן ולחיסול מוחסן ברובע ה'דחיה' בביירות וזה לא נגמר וזה לא יהיה רק פעילויות אוויריות, אנחנו צריכים להיערך".

"נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים"

עוד הוסיף גלנט: "רמת המוכנות שלכם זה מה שמבטיח לנו את היכולת להגיע ולקבל החלטות על בסיס זה שאנחנו יודעים שמאחורה יש דבר אמיתי, לא משהו על הנייר, ואתם מתאמנים לאורך כל הדרך, כולם מתאמנים, הגנה והתקפה - זה מאוד חשוב".

"כפי שהדברים מסתמנים" המשיך שר הביטחון. "נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו, אבל לא תמיד ההיגיון מדבר".

גלנט: עלולים להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי

"אי אפשר להרוג במדינת ישראל אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר, זה לא עובד" הבהיר גלנט. "הפטנט הזה לא מקובל עלינו ואם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך, והתהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי".

בביקור השתתפו: מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי בלוט,מפקד אוגדה 99 תת אלוף יואב ברונר, מפקד המרכז לאימונים ביבשה ותת-אלוף קובי הלר.