לא חוסל מטיל - הפצצה הוטמנה חודשיים קודם: פרטים חדשים על חיסול הנייה

הניו יורק טיימס חושף כי מנהיגה המדיני של חמאס לא חוסל מטיל ששיגרה ישראל אלא ממטען חבלה שהוטמן בבית הארחה המאובטח של משמרות המהפכה שבו העביר הנייה את הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 16:45 כו בתמוז התשפד

לא חוסל מטיל - הפצצה הוטמנה חודשיים קודם: פרטים חדשים על חיסול הנייה
אסמאעיל הנייה, צילום: Hassan Jedi/Flash90

חיסול מופתי: עיתון ה"ניו יורק טיימס" חושף היום (ה') כי מנהיגה המדיני של חמאס, איסמאעיל הנייה, לא חוסל מטיל ששיגרה ישראל אלא ממטען חבלה. כך לפי שבעה מקורות ובניהם גורמים איראניים ואמריקניים. לפי הדיווח, המטען הוטמן בבית הארחה המאובטח של משמרות המהפכה חודשיים קודם לכן וברגע שהנייה הגיע למקום הנכון - המטען הופעל מרחוק וחיסל אותו יחד עם מאבטחו האישי. לפי הדיווח, הפיצוץ הרעיד את הבניין, ניפץ כמה חלונות וגרם לקריסה חלקית של קיר חיצוני.

דיווח: התגובה על חיסול הנייה תגיעה בתוך שעות

מוקדם יותר, בכיר בארגון מסר היום (ה') לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", כי התגובה על חיסולו עשויה להתבצע כבר בשעות הקרובות, והיא תהיה "חזקה וכואבת". במקביל, גורמים איראנים בכירים צפויים להיפגש היום עם נציגים מקרב בעלות בריתן באזור מלבנון, עיראק ותימן בכדי לקיים דיון על תגובה אפשרית לחיסולים האחרונים. כך על פי רויטרס. אמש דווח כי מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי הורה על מתקפה איראנית נגד ישראל בתגובה לחיסולים.

מנהיג חמאס נהרג אמש

כזכור, אמש (ד'), כמה שעות אחרי חיסול "רמטכ"ל" חיזבאללה, מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל בטהרן, כך מאשרים בחמאס ובמשמרות המהפכה האיראניים. על פי האיראנים, הנייה חוסל לפי הדיווחים בסביבות השעה 02:00 בלילה לפי שעון טהרן, בפיצוץ עז בבית בו שכן באיראן וכתוצאה מהפיצוץ נהרגו מנהיג חמאס ושומר ראשו האיראני.