באמצע הלילה: דובר צה"ל כינס מסיבת עיתונאים חריגה | צפו

זמן קצר לאחר חצות, הודיע צה"ל באופן רשמי על חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה. דובר צה"ל הגרי עלה להצהרה מיוחדת בכלי התקשורת: "פנינו אינם למלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 06:50 כה בתמוז התשפד

באמצע הלילה: דובר צה"ל כינס מסיבת עיתונאים חריגה | צפו
הגרי, נגד דברי ברדוגו., צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

מספר שעות עברו בין התקיפה בביירות אמש (ג') להודעת צה"ל על חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה. קצת לאחר חצות, הוציא דובר צה"ל הודעה רשמית על חיסולו ודובר צה"ל דניאל הגרי עלה להצהרה חריגה בכלי התקשורת ואמר: "אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות, במידה ויהיו שינויים בהוראות פיקוד העורף נעדכן את הציבור ואני אעלה כאן בכל שעה שתידרש, אין שינוי בהנחיות".

"ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר"

"מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים" אמר הגרי. "כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים. כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל".

פואד שוכר, חוסל בביירות

פואד שוכר, חוסל בביירות, צילום: דובר צה"ל

היה מעורב בחטיפת שלושת החיילים בהר דב

מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג'יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה. בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה"ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם ז"ל, סמ"ר עדי אביטן ז"ל וסמ"ר עומר סואעד ז"ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.