מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האסון הטרגי במג'דל שמס: אלו שמותיהם של הנערים והנערות שנרצחו

הותרו לפרסום שמותיהם של אחד עשר מתוך שניים עשר הנערים שנרצחו מפגיעת הרקטה במגרש הכדורגל ביישוב מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. "מג'דל שמס אבלה על מיטב ילדיה ונעריה שנפגעו בתקיפה באצטדיון הכפר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 08:10 כב בתמוז התשפד

האסון הטרגי במג'דל שמס: אלו שמותיהם של הנערים והנערות שנרצחו
הנרצחים באירוע הטרגי | , צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

האסון הקשה בצפון: הותרו הבוקר (א') לפרסום שמותיהם של אחד עשר מהנערים שנרצחו באירוע הטרגי במג'דל שמס, ואלו שמותיהם: פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), פיניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11), מילאר שעאר (10) ונאזם פאחר סעב.

הנרצחים יובאו הבוקר למנוחות במג'דל שמס בשעה 11:00. נאזם פאחר סעב ז"ל, הוא תושב עין גיניא, והלוייתו תיערך ב-10 בבוקר במקום מגוריו. "בצער ובעצב רב, ובנחת ובכניעה מוחלטת לרצון האל, מג'דל שמס אבלה על מיטב ילדיה ונעריה שנפגעו בתקיפה באצטדיון הכפר", מסרו ביישוב.

זירת פגיעת הרקטה |

זירת פגיעת הרקטה | צילום: Michael Giladi,Flash90

"אנחנו נפעל בכל האמצעים להשיב אתכם הביתה בביטחון"

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש (שבת) למגרש הכדורגל במג'דל שמס ונפגש עם ראש העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף ונציגי המועצה המקומית, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי. הלוי סיפק במקום הצהרה לציבור: "חשוב לי לומר לכם, תושבי הצפון, זו תקופה ארוכה כבר שאתם לא בבתים. אנחנו רואים את הקושי, ואנחנו נפעל בכל האמצעים להשיב אתכם הביתה בביטחון".

עוד הוסיף ואמר: "אנחנו מעלים מאוד את המוכנות שלנו לשלב הבא ללחימה בצפון, אנחנו במקביל נלחמים בעזה. אנחנו יודעים לתקוף גם רחוק מאוד ממדינת ישראל, יהיו יותר אתגרים, אנחנו נעלה את המוכנות. כשידרש נפעל חזק. החובה שלנו, היא להחזיר את התושבים לצפון בבטחון לבתים, בכל הצפון, גליל ורמת הגולן, חובה מלאה. זה יום קשה, אנחנו נפעל לימים טובים יותר".

12 ילדים ונערים נרצחו במג'דל שמס

כזכור, אתמול בשעות אחר הצהריים שוגרה רקטה לעבר מג'דל שאמס שברמת הגולן, והתפוצצה במגרש כדורגל. באירוע הקשה נהרגו 12 ילדים ונערים, ונפצעו רבים נוספים. ארגון הטרור חיזבאללה הכחיש בתחילה כי הוא זה שביצע את הירי, אך נמסר מדובר צה"ל כי מניתוח המערכות המבצעיות בצה"ל עולה כי השיגור למרכז מג׳דל שמס בוצע משטח הממוקם צפונית לכפר שבעא בדרום לבנון.