תקלות בבנקים, שירותי הבריאות ושירותי החירום בישראל: בגלל תקלה של חברה עולמית

בשל קריסת שירותים של חברת אבטחת הענן "CrowdStrike" תקלות בקו הטלפוני של מד"א, במערכות המחשוב של בתי החולים והבנקים הגדולים בישראל. בנק ישראל: המערכת הבנקאית הושפעה - עוקבים אחרי התקלה העולמית 

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/24 09:19 יג בתמוז התשפד

תקלות בבנקים, שירותי הבריאות ושירותי החירום בישראל: בגלל תקלה של חברה עולמית
מוקד מד"א, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

תקלת ענק בשירותי המחשוב בישראל: בשל קריסת שירותים של חברת אבטחת הענן "CrowdStrike" זוהו תקלות בקו הטלפוני של מד"א, במערכות המחשוב של בתי החולים בישראל. במקביל, תקלות נרשמו גם במערכות הבנקים ובניהם, בנק הפועלים, לאומי, ושל גופים נוספים.

מד"א הודיעו על תקלה בקווי החירום של 101 - "יתכנו קשיים בחיוג"

במד"א מסרו: בשל תקלה בקוי החרום 101 של מד"א (יתכנו קשיים בחיוג) במידה ולא מצליחים ליצור קשר, יש לחייג למוקד 100 של המשטרה. ממשרד הבריאות נמסר: "יש לציין כי זו איננה מתקפת סייבר אלא תקלה באחת התוכנות שמובילה לנפילת שרתים ומחשבים. המשרד פועל מול החברה העולמית על מנת לטפל במהירות בתקלה".

מערך הסייבר הלאומי: לא מדובר במתקפת סייבר

ב‏מערך הסייבר הלאומי הבהירו כי לא מדובר במתקפת סייבר. בהודעה שהוציא המערך נכתב: "בשעות אלו תקלה טכנית עולמית משפיעה על מערכות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם, כמו גם בישראל. חברת הטכנולוגיה CrowdStrike הוציאה הבוקר התרעה טכנית בנוגע לבעיה משמעותית המשפיעה על מערכות Windows ברחבי העולם. נבהיר כי לא מדובר במתקפת סייבר".

בנק ישראל: המערכת הבנקאית הושפעה - עוקבים אחרי התקלה העולמית

מבנק ישראל נמסר: "תקלה טכנית עולמית, בחברת הטכנולוגיה CrowdStrike, מייצרת גם השפעה חלקית על המערכת הבנקאית, אשר מודעת לאירוע ומטפלת בו. הפיקוח על הבנקים עוקב אחר הנושא ויעדכן בהתאם לצורך".