דיווח חדש: זה המחליף של מוחמד דף בחמאס

מספר ימים לאחר נסיון החיסול של רמטכ"ל חמאס ובישראל התקבלו אינדיקציות לכך שדף אכן שהה במבנה שהותקף בשבת. בחמאס סימנו את המחליף של דף - מח"ט עזה עז אלדין חדאד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 20:15 יא בתמוז התשפד

דיווח חדש: זה המחליף של מוחמד דף בחמאס
מוחמד דף, יש מחליף?, צילום: דובר צה"ל

ארבע יממות חלפו מאז הופצץ המתחם בו שהה על פי ההערכות רמטכ"ל חמאס מוחמד דף בעזה ובישראל התקבלה אינדיקציה כי דף אכן שהה במתחם שהופצץ, כך על פי פרסום של העיתונאי אליאור לוי ב"כאן 11". בתקיפה העוצמתית חוסל כזכור גם מח"ט חאן יונס בחמאס ומקורבו של דף, ראפע סלאמה.

זה המחליף של מוחמד דף

על פי הדיווח, מי שסומן בעזה כמחליף של דף בראשות הזרוע הצבאית של חמאס, הוא מח"ט עזה שטרם חוסל, עז אלדין חדאד, כך על פי גורמים ברצועת עזה. נזכיר כי מאז תחילת המלחמה חוסלו בתקיפות צה"ל מרואן עיסא שהיה סגנו של דף וכן שלושה מפקדים בדרגת מח"ט: אחמד ע'נדור, אימן נופל וסלאמה.

צמרת הנהגת חמאס

צמרת הנהגת חמאס צילום: דובר צה"ל

הסיבה שדף עלה מעל הקרקע

עיתון הניו יורק טיימס חשף פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מוחמד דף: מצבו הבריאותי של דף אילץ אותו לעלות מעל הקרקע, הווילה שבה חוסלו בכירי החמאס הייתה תחת מעקב במשך שבועות. מהלך יום שישי התקבל מודיעין על שהותו של דף במתחם, ידיעת הזהב הועברה לנתניהו ובשעה 10:00 בשבת הוזנקו מטוסי הקרב, תוך שמתחמי חירום נוספים אליהם יכלו להתפנות נפגעי התקיפה - הותקפו גם הם.