מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קצין בכיר בחיל האוויר: גל הסרבנות פגע בכשירותנו ערב המלחמה

בכיר בחיל האוויר הודה כי גל הסרבנות שקדם למלחמה פגע בכשירות החיל "היו מילואימניקים לא מעטים שלא היו כשירים למשימה" | צה"ל: "הפעלתו של חיל האוויר לא נפגעה באף מערך בגלל בעיית כשירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 19:56 ד בתמוז התשפד

קצין בכיר בחיל האוויר: גל הסרבנות פגע בכשירותנו ערב המלחמה
טייסי חיל האוויר, ארכיון, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ברקע הוויכוח הציבורי שניטש סביב שאלת השפעתו של גל הסרבנות שקדם למלחמה על כישלון שבעה באוקטובר, מפקד בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, סגן אלוף י' הודה בכנס טכנולוגיות למידה במכון טכנולוגי חולון, כי כשירות חיל האוויר נפגעה מגל הסרבנות שקדם למלחמה.

צה"ל: "הפעלתו של חיל האוויר לא נפגעה באף מערך בגלל בעיית כשירות"

"סביב המחאה היו מילואימניקים לא מעטים שלא היו כשירים למשימה" אמר י' במהלך הכנס. "היינו צריכים מהר מאוד לבנות להם מערך הכשרה מבוסס הידע שלמדנו מאותו יום שדל המלחמה ולהתחיל להכניס אותם אחד אחרי השני" הוסיף. בצה"ל מסרו בתגובה: "בבוקר השבעה באוקטובר הפעלתו של חיל האוויר לא נפגעה באף מערך בגלל בעיית כשירות".

לפני כשנה: כ-300 טייסים הודיעו על סרבנות

כזכור, לפני כשנה מעל 1,000 יוצאי חיל האוויר הודיעו על אי התייצבות למילואים, ביניהם גם 300 טייסים, זאת בשל התנגדותם לחקיקה המשפטית. מפקד חיל האוויר הזהיר כי ייתכן וארגוני הטרור יינצלו את ההזמנות כדי לתקוף את ישראל. "חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. ייתכן ואויבנו ינסו לבחון אותנו בתקופה הקרובה ועלינו להישאר ערוכים ודרוכים".