חילופי מפקדים בחיל האוויר: התא"ל פרש מצה"ל אחרי 26 שנות שירות

חילוף נוסף בצמרת צה"ל: בטקס חילופי מפקדים בפלמחים נכנס תא"ל יגאל דדון לתפקיד מפקד הבסיס במקומו של תא"ל עומרי דור, שעתיד להשתחרר מצה"ל לאחר 26 שנות שירות. "עוד לא השלמנו את משימתנו והטובים עדיין לא שבו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 13:36 ד בתמוז התשפד

חילופי מפקדים בחיל האוויר: התא"ל פרש מצה"ל אחרי 26 שנות שירות
העברת נס היחידה בטקס בפלמחים |, צילום: דובר צהל

בטקס רשמי שנערך אמש (ג') בבסיס חיל האוויר בפלמחים, נכנס לתפקיד מפקד הבסיס תא"ל יגאל דדון במקומו של תא"ל עומרי דור שפורש לאחר 26 שנות שירות. באירוע נשא דברים מפקד החיל אלוף תומר בר: "סיום תפקיד תוך כדי מלחמה ובה בעת לחתום פרק חיים שלם של שירות בצה"ל, למען המדינה. גם קשה, גם מרגש ובוודאי גם מטביע בכולנו חותם של ערך הדוגמה האישית והנתינה למען הכלל. עומרי, לוחם, מפקד, חבר. את מסלול שירותך בחיל עברת בהצטיינות יתרה, לאורך כל הדרך".

"עומרי, תודה ענקית בשם כולם. מצדיע לך. יגאל, אתה לוקח, בהצלחה רבה"

בר לא שכח להזכיר גם את לוחמי החיל, הפצועים והנופלים: "יגאל, אני בטוח שלמרות ההחלפה תוך כדי מלחמה, תימשך הפעילות העצימה והרצופה, באותה היכולת ולאורה של אותה הרוח, כשאתה בראש. זוהי עת מלחמה, המשימות כבדות ומאתגרות. זוהי ההזדמנות לאחל החלמה מלאה לכל הפצועים בגוף ובנפש, לכבד ולחזק את משפחות הנופלים אותם ננצור אל ליבנו, לאור מורשתם נפעל. עומרי, תודה ענקית בשם כולם. מצדיע לך. יגאל, אתה לוקח, בהצלחה רבה".

מפקד הבסיס היוצא תא"ל עומרי דור |

מפקד הבסיס היוצא תא"ל עומרי דור | צילום: דובר צהל

"יגאל, את כל הטוב הזה אתה מקבל לידיך. אתה אדם מעולה וקצין מנוסה ומוכשר"

תא"ל עומרי דור בחר להזכיר בנאומו את החטופים והמשימה להשבתם: "המקום היפה והפסטורלי הזה מתעתע. אין זהו שקט אופייני לבסיס פלמחים, כאן, כבר תשעה חודשים ממשים את יעדנו, כאן נלחמים על הבית, על השבת ביטחון תושבי המדינה ועל החזרת כל 120 החטופות והחטופים". עוד הוסיף דור: "אני מסכם היום שלוש שנות פיקוד על בסיס פלמחים, מקום מופלא בו המבצעיות, הטבע וההון האנושי המצוין משתלבים להם ויכולים לכל משימה. אני גאה בכם, בפועלכם, בתוצאה הסופית, אבל לא פחות חשוב מכך בדרך. יגאל, את כל הטוב הזה אתה מקבל לידיך. אתה אדם מעולה וקצין מנוסה ומוכשר, הראה את הדרך לכולם וכולם יהיו איתך. תודה על הזכות, תודה על חווית חיים".

מפקד הבסיס הנכנס תא"ל יגאל דדון |

מפקד הבסיס הנכנס תא"ל יגאל דדון | צילום: דובר צהל

"בסיס פלמחים הוא אבן יסוד בזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ועוצמתו של צה"ל"

"בסיס פלמחים הוא אבן יסוד בזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ועוצמתו של צה"ל", אמר מפקד הבסיס הנכנס תא"ל יגאל דדון. "הבסיס כולל עולם מגוון של לוחמים במקצועות טכנולוגים שמתחברים ליכולת מבצעית איכותית. בסיס הבית של פרויקט 'גדולים במדים' התורם בעיקר לנו כבני אדם וכחברה, בסיס שיתוף הפעולה עם כלל זרועות צה"ל ומערכת הביטחון. בשם אנשי הבסיס אני מבקש להודות לתת-אלוף עומרי דור על הובלת הבסיס בשלוש השנים האחרונות באופן מעורר השראה. אנשי ונשות בסיס פלמחים, אני נרגש לקבל את הפיקוד עליכם בתקופה זו. עוד לא השלמנו את משימתנו והטובים עדיין לא שבו".