מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ירון אברהם בשידור: "הרצי הלוי - מה נראה לך?"

כתב חדשות 12 זעם על החלטתו של הרמטכ"ל למנות את מזכירתו הבכירה לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה: "שורה של פעולות שבמקרה הרע הן נראות כמו טיוח ובמקרה הטוב הן בלבול יוצרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 22:07 יט בסיון התשפד

ירון אברהם בשידור: "הרצי הלוי - מה נראה לך?"
יורן אברהם, צילום: Channel 2 spokesman/cc-by sa

כתב חדשות 12, ירון אברהם, זעם הערב (ג') בשידור על החלטתו של הרמטכ"ל למנות את מזכירת הפיקוד העליון, סא"ל עדי סבג, לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה. "באמת אני שואל את עצמי? מה עובר על הרצי הלוי? לא מבין את המינוי הזה" פתח אברהם. "דמיין לעצמיך שנתניהו היה ממנה את המזכיר צבאי שלו לחקור את אירועי שבעה באוקטובר, מה היינו אומרים? משבעה באוקטובר הצבא וראשיו אמרו שהם לוקחים אחריות, אבל מאז אנחנו רואים שורה של פעולות שבמקרה הרע הן נראות כמו טיוח ובמקרה הטוב הן בלבול יוצרות".

סיפרו חלקיקי מידע לא שלמים להורי התצפיתניות

בהמשך הציג ירון שורה של מקרים בהם עולה החשד לנסיון טיוח של הרמטכ"ל. "אני רוצה למנות לך. קודם כל סירוב לשתף פעולה עם מבקר המדינה. עוד לפני כן מינוי של קמ"ן פיקוד דרום, שהודח בשל יחסי מרות, לתחקר את אירועי שבעה באוקטובר, בנוסף, סיפור חלקיקי מידע לא שלמים להורי התצפיתניות, כמו כן הרמטכ"ל מצטרף להחלטה למנות את האלוף שלומי בינדר לראש אמ"ן מבלי שהוצג לציבור תחקיר שמנקה אותו מאחריות לניהול הכוחות בשבעה באוקטובר, ועוד".

הרמטכ"ל מינה מקורבת לתפקיד הרגיש

כזכור, מוקדם יותר היום הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט על מינויה של סא"ל עדי סבג לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה, וזאת חרף הקשרים בניהם ולמרות ששירתה בשנה וחצי האחרונות כמזכירת הפיקוד העליון והייתה מקורבת להלוי - גם בימי מחדל 7 באוקטובר. התפקיד שאיישה סבג הוא חלק מלשכת הרמטכ"ל ובמסגרתו אחראי הסא"ל המכהן על נאומי הרמטכ"ל, פניות הציבור ללשכתו, איסוף תוכן רלוונטי לפגישות אחריות על קשרי ממשל ועוד.

תנהל את תהליכי הלמידה המטכ"ליים וכן את הקשר מול המבקרים החיצוניים

סבג מונתה לתפקיד על ידי הרמטכ"ל הקודם כוכבי וכאמור, במשך השנה וחצי האחרונות כיהנה תחת פיקודו של הלוי. במסגרת התפקיד החדש סבג תנהל את תהליכי הלמידה המטכ"ליים וכן את הקשר מול המבקרים החיצוניים כדוגמת מבקר המדינה.