עופר וינטר תחת אמבוש: העונש של סגן הרמטכ"ל ודובר צה"ל

בעקבות נאומיו של תא"ל עופר וינטר ביום ירושלים, סגן הרמטכ"ל ודובר צה"ל אסרו עליו לנאום או להופיע בציבור בזמן חופשת השחרור שלו. לאחר שהודח מצה"ל אמר וינטר: "לא נפגעתי ברמה האישית, ברמה הציבורית כן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 14:01 יג בסיון התשפד

עופר וינטר תחת אמבוש: העונש של סגן הרמטכ"ל ודובר צה"ל
וינטר באירוע באריאל, צילום: Flash90,Flash90

סגן הרמטכ"ל ודובר צה"ל שוחחו עם תא"ל עופר וינטר ואסרו עליו לנאום או להופיע בציבור בזמן חופשת השחרור שלו. זאת בעקבות שני נאומים ביום ירושלים ולקראת כינוס הערב של לוחמי מילואים. כך לפי עמית סגל. כזכור, בחודש שעבר פורסם כי הרמטכ"ל קרא לשיחה אליו את תא"ל עופר וינטר והודיע לו כי לא יקבל מינוי בסבב הקרוב. הודעתו של הרמטכ"ל היא הדחה דה פקטו של הקצין שחיכה במשך שנה וחצי למינוי בצה"ל.

"רוב המפקדים בדרג השטח עושים עבודת קודש"

כזכור, שבועות ספורים לאחר שנודע על סיום שירותו בצבא, תא"ל עופר וינטר התבטא בפומבי על המצב במדינה ומצב הלחימה ואמר בביקור בשדרות: "אני מכיר אישית את רוב המפקדים בדרג השטח הם עושים עבודת קודש הם אריות". וינטר התייחס גם להדחתו מהצבא ולתחושותיו כלפי הרמטכ"ל.

נפגעת מהרמטכ"ל? "ברמה האישית לא, ברמה הציבורית כן"

בראיון שנתן לעיתונאי ניצן שפירא ב"חדשות 12" התייחס וינטר להחלטת הרמטכ"ל וכשנשאל אם נפגע מהחלטתו אמר: "ברמה האישית לא, ברמה הציבורית כן, אני לא כועס עליו ברמה האישית". וינטר הוסיף: "כל החיים שלי אני מכוון לשליחות ציבורית. אני חושב שיכולתי לעשות דברים טובים יותר לעם ישראל כולל במלחמה הזאת".

"זה רק אוסף פלסטינים מצ'וקמקים שקוראים לעצמם חמאס"

בביקור עצמו אמר על דור הלוחמים הנוכחי: "הם יודעים עושים הכי טוב עם מה שיש לנו, לא מתבכיינים". עוד אמר: "יש לנו הרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת השחרור, וניצחנו הרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת ששת הימים והרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת יום הכיפורים וניצחנו". על החמאס אמר: "אנחנו מול אויב הרבה יותר חלש, זה רק אוסף פלסטינים מצ'וקמקים שקוראים לעצמם חמאס. מי אלו החיזבאללה שבגללם הצפון בוער ומפונה" הוא סיים: "הכל בראש וברוח".

לא בדרך לפוליטיקה

באירוע אחר לכבוד יום ירושלים באריאל, אמר וינטר: "שלא תחשבו בטעות שאני הולך לפוליטיקה. אני לא שם, אני עדיין לוחם של עם ישראל, אני עדיין על מדים".