מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותר לפרסום: גופות החטופים חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ | פרטים חדשים

צה"ל התיר לפרסום פרטים חדשים על חילוץ גופות ארבעת החטופים בשבוע שעבר: המאמץ המודיעיני והאיסופי נמשך במשך חודשים, במבצע שנמשך שלושה ימים הלוחמים איתרו פיר מנהרה וניהלו בתוכו לחימה תוך שימוש בטכנולוגית ייחודיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 20:29 יב באייר התשפד

הותר לפרסום: גופות החטופים חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ | פרטים חדשים
לוחם מג"ב, אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat,Flash90

צה"ל התיר לפרסום הערב (ב') פרטים חדשים על המבצע הלילי של צה"ל ושב"כ בו חולצו בסוף השבוע האחרון גופתיהם של שני לוק ז"ל, עמית בוסקילה ז"ל, רון בינימין ז"ל ויצחק גלרנטר ז"ל מתת קרקע בג'באליא.

מאמץ איסוף המודיעין נמשך חודשים

בצה"ל חשפו כי המאמץ המודיעיני והאיסופי התנהל בשירות הביטחון הכללי ובמפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין יחד עם שאר היחידות בצה"ל במשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת.

לוחמי הצנחנים והשב"כ איתרו את המנהרה אחרי שלושה ימים

במהלך הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בלב ג׳באליא, לוחמיגדוד 202 נלחמו במרחב המנהרה במשך שלושה ימים בקרבות עצימים ובמבצע משותף של לוחמי צנחנים והשב"כ נסרק מבנה חשוד בו אותרה המנהרה.

לוחמי יהל"ם ושב"כ איתרו את הגופות במבצע לילי

לאחר מציאת הפיר, לוחמי יהל"ם נכנסו במבצע לילי למנהרה וניהלו בתוכה לחימה, נטרלו חסימות ואיתרו מסמכים ושלל טכני לצד מספר אמצעי לחימה וזאת תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות. במהלך התקדמות הלחימה, לוחמי יהל"ם יחד עם כוחות שב"כ ויחידת 504 איתרו את גופות החטופים וחילצו אותן מהמנהרות ויחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל הגופות זוהו ונמסרו הודעות למשפחות.