מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מעל 900 נרצחים במתקפה של חמאס - דובר צה"ל: "אין חדירות נוספות מעזה"

מספר הנרצחים במתקפת הפתע של החמאס עלה ל-900, דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: "אין עוד מחבלים שחוצים את הגדר" | תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 20:11 כד בתשרי התשפד

מעל 900 נרצחים במתקפה של חמאס - דובר צה"ל: "אין חדירות נוספות מעזה"
רקטה באשדוד, צילום: Jamal Awad/Flash90

היום השלישי למלחמה: מספר הנרצחים במתקפת הפתע של החמאס, הגיעה ל-900 בני אדם ומשרד הבריאות מעדכן כי בבתי החולים מאושפזים 2616 פצועים שפונו לבתי החולים, מהם: 25 אנוש, 357 קשה, 524 בינוני, 1325 קל, 84 חרדה ו-188 בהערכה רפואית. דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן על ההתפתחויות הביטחוניות ואמר כי: "מרבית היישובים צמודי הגדר כבר פונו ויש משפחות בודדות שבחרו להישאר". עוד הבטיח כי "נכון לשעה זו אין מחבלים שחוצים את הגדר לשטחנו".

בהמשך מסר דובר צה"ל כי רוב פרטי החטופים נמצאים כבר בידי הצבא, ונכון לשעה זו נמסרו פרטיהם של 30 חטופים למשפחותיהם. עוד הוסיף: "צוותי הנפגעים ממשיכים בהודעות למשפחות. צה"ל ממשיך במאמץ לאיתור החטופים, וימשיך לעדכן את הציבור בנושא".

תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

חוליית מחבלים חדרה מלבנון וחוסלה: שלושה חיילים נפצעו בחילופי האש

מוקדם יותר היום חוליית מחבלים חדרה מגבול לבנון לשטח ישראל סמוך לגבול ערמאשה, במהלך חילופי האש חוסלו שני מחבלים, ואחד המחבלים נמלט בחזרה לשטח לבנון. שלושה חיילים נפצעו והם פונו למרכז הרפואי גליל מערבי.מצה"ל נמסר: "בזמן חילופי האש, כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. שתיים מהן עמדות תצפית והשלישית עמדה המשמשת את כוחות הארגון בחירום. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי במרחב על ידי הכוחות".

במטחי רקטות לעבר ירושלים נפצעו שבעה בני אדם,שלושה במצב קשה. בהר הדר אישה בת 60 נפצעה קשה ולא יציב עם חבלה בבטן ואדם נוסף נפצע באורח קל. בביתר עילית ילד בן 10 נפצע קשה עם רסיסים בגב ושלושה נוספים נפצעו קל. באבו גוש צעיר בן 20 נפצע קשה עם רסיסים בבטן ובגפיים.

נתניהו: "אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים עם ראשי הרשויות בדרום: ואמר להם כי המלחמה רק התחילה. "אנחנו בעיצומה של מערכה, אני יודע שעברתם דברים נוראיים וקשים. מה שחמאס יעבור יהיה קשה ונורא - אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה. ההנהגה שלכם חזקה מאוד בימים הקשים האלה, זה יקח זמן ודרושה עמידה חזקה בימים הקשים הקרובים. המדינה תהפוך כל אבן כדי לסייע לכולכם, אני מבקש מכם לעמוד איתן כי אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון. אני מחבק אתכם ואת התושבים - כולנו אתכם ואנחנו ננצח אותם בכוח, הרבה מאוד כוח".