8 חודשי מאסר על תנאי ללוחמת מג"ב שהורשעה בתקיפת ערביה

בית משפט השלום גזר על לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי על סך 2,000 שקלים. השופטת: "לא כל הצדקה לשימוש בכוח באותו שלב". בן כליפא תערער

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 12:29 א בתמוז התשפג

8 חודשי מאסר על תנאי ללוחמת מג"ב שהורשעה בתקיפת ערביה
בן כליפא, 8 חודשי מאסר על תנאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

8 חודשי מאסר על תנאי נגזרו על לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא שהורשעה בתקיפת צעירה ערביה תושבת מזרח ירושלים במהלך פעילות מבצעית בעיר העתיקה. גזר הדין מרשיעה את בן כליפא דחפה את הצעירה הערביה מספר פעמים גם ברחוב, מה שהוביל לעימות ובהמשך גם בתחנת המשטרה שם גם אחזה בצווארה, ניערה את גופה וצעקה על המתלוננת מספר פעמים "לסתום את הפה".

גזר הדין מייחס לבן כליפא את ההתנהגות "מבלי שהייתה כל הצדקה לשימוש בכוח באותו שלב, ומבלי שהמתלוננת הבוכייה והמבוהלת התגרתה בה". "מעבר לפגיעה הפיזית שהייתה עלולה להיגרם לה במעשים אלו, היא הושפלה מהצעקות ומתנועת זלזול", אמרה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא בדיון גזר הדין, "מצופה משוטר על אמון על שמירת החוק להוות דוגמה ומופת".

עו"ד בסרגליק ובן כליפא, היום

עו"ד בסרגליק ובן כליפא, היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אנחנו נערער על פסק הדין"

עורך דינה של בן כליפא, עו"ד אייל בסרגליק תקף את גזר הדין: "גזר הדין חמור מאוד מבחינת העובדה שההרשעה לא בוטלה. אנחנו נערער על פסק הדין. אוריאן הוחזרה לשירות במג"ב כחלק מהנסיבות שבגללן לא בוטלה ההרשעה. צריך לקחת בחשבון שיש משמעות להרשעה הזו על התפקיד ועל העתיד שלה ולכן אנחנו נערער על כך".

גם השר בן גביר שתמך בבן כליפא לאורך הדרך תקף את הפסיקה ואמר: "ההחלטה של השופטת שפירא לגזור על לוחמת שהגנה על כולנו מול פורעים עונש מאסר על תנאי היא מקוממת. לצערי האג'נדה של השופטת גברה על המקצועיות ועל ההלכה המשפטית שלא מרשיעים במקרה כזה".