מנע פיגוע קשה: הלוחם נשכב על הנשק, נאבק עם המחבל ונפצע

צה"ל פרסם את תחקיר הפיגוע בצריפין הבוקר. למרות שנפגע מדקירות המחבל, נשכב הלוחם על הנשק ומנע פיגוע קשה בהרבה. המחבל, שוהה בלתי חוקי מחברון נעצר בידי אזרחים שהיו במקום | האזרח שעצר את המחבל: "ראו את הרוע בעיניים שלו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/04/23 18:21 יג בניסן התשפג

מנע פיגוע קשה: הלוחם נשכב על הנשק, נאבק עם המחבל ונפצע
זירת הפיגוע בצריפין, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גבורת הלוחם: בפיגוע הבוקר סמוך לבסיס צריפין נפצעו שני חיילי צה"ל, אחד קל ואחד קשה לאחר שמחבל הגיע למקום והחל לדקור את העוברים והשבים. בסופו של דבר נעצר המחבל רק לאחר שאזרח ערני עצר את מכוניתו והצליח להשתלט עליו.

"התעמת עם המחבל ונשכב על נשקו"

דובר צה"ל פרסם את ממצאי חקירת הפיגוע. מהממצאים עולה כי לוחם צה"ל שנפצע קשה בפיגוע, מנע פיגוע קשה אף יותר לאחר שהתעמת עם המחבל ונשכב על נשקו גם לאחר שהיה פצוע. בתחקיר נכתב כי "במהלך האירוע המחבל ניסה לחטוף ללוחם שנפצע קשה את נשקו. חרף פציעתו, הלוחם נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום".

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לשני החיילים הפצועים ופינו אותם לבית החולים אסף הרופא הסמוך. בהמשך השתפר מצבו של הלוחם, וירד לאורח בינוני, כך דיווחו בבית החולים. גיבור היום הוא בני משולם, אזרח שעבר במקום ועצר את המחבל במו ידיו. משולם אמר בראיון ל"ישראל היום": "הייתי במכונית וראיתי בנתיב הנגדי המולה ומישהו בא אל החיילים. עצרתי מייד את הרכב כי המוח אמר לי שזה פיגוע, צעקתי 'פיגוע' לעובד שהיה איתי ברכב".

צילום: דוברות מד"א

"ראו את הרוע בעיניים של המחבל, מבחינים שהוא חדור מטרה"

"עצרנו מהר ורצתי לכיוון המחבל" הוא תיאר, "כדי לנטרל אותו יחד עם עוד שני אזרחים. ראו את הרוע בעיניים של המחבל, מבחינים שהוא חדור מטרה. תוך כדי הנטרול הוא ניסה לקום וכמעט הצליח, אבל המשכנו להחזיק אותו. היו שם אנשים חמושים שלא ירו, שמעתי רק צעקות הם אפילו לא באו לעזור עם הידיים. ברגע שנטרלנו אותו וראיתי שהוא שוכב על הרצפה, רצתי לכיוון החייל שספג את רוב הדקירות. הגשנו לו סיוע עד שהגיע אמבולנס שפינה אותו".

 

 

 

מחבל פלשתיני מחברון חוצה לישראל בימים האחרונים.