"תשמור עלינו מלמעלה": מאות ליוו את רב"ט הלל אופן ז"ל בדרכו האחרונה

בני משפחה, מכרים וחברים לנשק ליוו את חייל צה"ל הלל נחמיה אופן בדרכו האחרונה. אחותו ספדה: "המשפחה הייתה הדבר הכי חשוב בשבילך בעולם". מפקדו ספד: "הלל היה אדם ישר, תמיד נרתם ראשון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 18:01 כח באב התשפג

"תשמור עלינו מלמעלה": מאות ליוו את רב"ט הלל אופן ז"ל בדרכו האחרונה
הלל אופן, מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, צילום: באדיבות המשפחה

מאות בני משפחה, חברים, מכרים וחברים לנשק ליוו הערב (ג') את רב"ט הלל אופן מכרמי צור בדרכו האחרונה. אופן נהרג במהלך אימון של יחידת יהל"ם אתמול, אך הלוויתו נדחתה בשל בקשת הצבא לנתיחת הגופה, בקשה אליה הסכימו במשפחה לאחר שהמשפחה קיבלה אישור שרופא מטעמה יבצע את ההליך.

"רציתי לשמוע את הקול שלך, לשמוע שטוב לך"

"היה לנו קשר חזק ומיוחד" ספדה אחותו של הלל, דינה. "כמה שהיית אח טוב. תמיד היית מוצא זמן לשיגעונות שלי. היית בשלווה ובנחת אליי. לא הייתי מוצאת שום אח בעולם שמשקיע כך באחותו. היית אח כזה טוב. המשפחה הייתה הדבר הכי חשוב בשבילך בעולם. אני מודה לך בלי סוף. אני לא יודעת מה אעשה בלעדיך".

גם אחיו ספד ואמר במהלך הלוויה: "הלל אחי היקר, אני לא יודע מאיפה להתחיל. רציתי לשמוע את הקול שלך, לשמוע שטוב לך. הלל, כולך טהור, לב טוב. היה ברור ששום דבר לא יעצור אותך. אני כל כך מתגעגע אליך אחי. אתה האח הראשון שלי. אני מבקש סליחה על כל הפעמים שלא הייתי נחמד אליך. תתפלל עלינו ותשמור עלינו מלמעלה".

הלל נחמיה אופן,

הלל נחמיה אופן,, צילום: באדיבות המשפחה

"אנחנו לא עוסקים בחקירות ומקווים שצה"ל יפיק את הלקחים"

מוקדם יותר היום התייחסו גם הוריו של אופן לטרגדיה וסיפרו על בנם: "בימים כאלה שהרוחות סוערות, טוב להתווכח אבל לשמור על אחדות זו הצוואה של הלל", אמר אביו, בעז: "בשבת האחרונה שלו שאלתי אותו אם מדברים על סרבנות והוא ענה לי שזה לא מעניין אף אחד בצבא. המסר של הלל לציבור - תשאירו את הצבא מחוץ למחלוקות".

"הלל הלך להכי רחוק שהוא יכול", הוסיף האב בעז, "אנחנו לא עוסקים בחקירות ומקווים שצה"ל יפיק את הלקחים, יחקור את האסון, לא כדי להפיל את האשמה על האנשים בשטח. צריך תיקון מקיף על כל מה שקרה".