בוחרי הבית היהודי - המרוצים ביותר מתפקוד שריהם מכל המפלגות

סקר פאנלס פוליטיקס עבור עיתון "סופהשבוע": השרים בנט, אריאל ואורבך - השרים עם שביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב בוחריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/13 11:43 ט בטבת התשעד

בוחרי הבית היהודי - המרוצים ביותר מתפקוד שריהם מכל המפלגות

שרי הבית היהודי זוכים לאמון גדול מקב מצביעי המפלגה - כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס שפורסם בסוף השבוע האחרון בעיתון "סופהשבוע". לפי הסקר, יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הוא השר המוערך ביותר מקרב מצביעי מפלגתו בכל הממשלה, עם ציון 77. הוא עקף גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו (ציון 73)) ןאת שר הביטחון יעלון (71%).

גם השרים האחרים של הבית היהודי, אורי אורבך ואורי אריאל, נהנים מאמון גדול בקרב מצביעי מפלגתם. אורבך זכה לציון 67 ואריאל לציון 66. אחריהם נמצאים השרים ליברמן עם ציון 65, גדעון סער, עם 61 נקודות, לפיד עם 54 נקודות, ארדן עם 59 נקודות וכץ ושלום עם 57 נקודות לכל אחד.

האהדה לבית היהודי היא לא נחלת מצביעי המפלגה המסורתיים בלבד. מסקר שערך האתר בשפה הרוסית "ניוז רו", עולה כי הבית היהודי נהנית מתמיכה של 12.8% בקרב המגזר הרוסי, בעוד שיש עתיד ירדה ל- 9.8%. גם ברמת הפופולאריות האישית - 9.6% היו רוצים שהשר בנט יהיה ראש הממשלה, לעומת 4% בלבד שחושבים כך על השר לפיד.

״מפלגת 'יש עתיד' כושלת באופן מתמיד בביצוע המשימות וקיום ההבטחות מתקופת הבחירות, אך 'הבית היהודי' מראה יציבות ואף התחזקות משמעותית, ולהזיז את בנט מהמקום הנוכחי שלו יהיה לא קל בכלל", קבע הפרשן הפוליטי במגזר, רומן גורביץ.