בג"צ לא מבין את כלל ישראל

הרב דב ליאור מתייחס לפסיקת בג"צ בדבר ביטול קצבאות האברכים "הם אינם מבינים שקיום חכמי ישראל שייך לכלל ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 16/06/10 00:00 ד בתמוז התשע

בג"צ לא מבין את כלל ישראל
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"הפסיקה הזו מראה שהם אינם מבינים שקיום חכמי ישראל בעם ישראל צריך להיות שייך לכלל ישראל", כך כותב הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, בעקבות פסיקת בג"צ מראשית השבוע. כזכור, בהרכב של שבעה שופטים שבראשם נשיאת ביהמ"ש, דורית בייניש, קבע בג"צ כי לא ניתן לכלול בתקציב המדינה תשלום גמלת הבטחת הכנסה לאברכים הלומדים בכוללים כיוון שהחוק פוגע באופן בלתי מידתי בעקרון השוויון.

"יש לעם ישראל עניין לטפח תלמידי חכמים ולאפשר להם לגדול", כותב הרב בטורו השבועי המתפרסם בעלון "גילוי דעת", "זה מה שאנו אומרים בכל שני וחמישי: לקיים בנו חכמי ישראל, הם ונשיהם ובניהם ותלמידיהם. לשבחו של בן גוריון ייאמר, שהוא הבין שהייחודיות של עם ישראל זה עסק התורה, ולכן העניק לתמידי הישיבות את הפטור של מי שתורתו אומנותו. גם מי על ערכי לימוד התורה צריך להבין זאת".

הרב ליאור הוסיף וציין כי הוא איננו רואה מקום לערוך השוואה בין סטודנטים לתלמידי ישיבות. "לימוד תורה לא לומדים בשביל משהו. סטודנטים לומדים לצורך פרנסה, וכמובן שגם זה חשוב, ועל המדינה לתמוך גם בהם, אבל לימוד תורה זה הייחודיות של עם ישראל. הלוואי שנזכה שההנהגה תכיר בכך, ותאפשר צמיחה של תלמידי חכמים".