אסון בעתניאל: צה"ל הרג בשוגג את הרב דן מרצבך

חייל צה"ל פתחו באש על רכב ישראלי שנסע באופן חשוד. מהירי נהרג הרב דן מרצבך מהיישוב עתניאל – ונפצעו שלושה נוספים. הרב רא"ם הכהן: "להתפלל ולהתחזק ביום הקשה הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/11 09:40 יד בחשון התשעב

אסון בעתניאל: צה"ל הרג בשוגג את הרב דן מרצבך

טרגדיה בעתניאל: כוח צה"ל זיהה הבוקר (ו') רכב ישראלי הנוסע בצורה חשודה באזור בית חגי. כתוצאה מכך הוחלט על הקמת חסם דרכים, דרומית לחברון. הרכב הגיע אל החסם תוך שהוא נהוג בצורה חשודה וכשהרכב הוסיף והתקרב, פתחו לעברו החיילים בירי, כתוצאה מכך הוא סטה לעבר שולי הכביש.

מהירי נהרג הרב דן מרצבך, בן 55 ומהדמויות המוכרות ביישוב עתניאל. אישה נוספת שהייתה ברכב נפצעה באורח בינוני. שניים נוספים שנסעו עם הרב מרצבך לתפילה, נפצעו באורח קל. הפצועים קיבלו במקום טיפול רפואי ראשוני ופונו לבית החולים.

בצה"ל מתחקרים כעת את האירוע ומנסים להבין מה גרם לחיילים לפתוח באש ומדוע הרכב היה נהוג באופן חשוד. מפקד אוגדת יהודה ושומרון הנכנס, תא"ל חגי מרדכי, מוביל בעצמו את חקירת השתלשלות האירועים.

במקום ישנו הרוג, הרב דן מרצבך, בן 55 מעתניאל וכמו כן נפצעה בינוני אישה שהייתה ברכב ושני פצועים נוספים באורח קל. הפצועים כולם קיבלו טיפול רפואי ראשוני על ידי כוחות רפואה של צה"ל ומאוחר יותר פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.


הרב רא"ם הכהן, רב היישוב עתניאל, היה זה שהודיע למשפחת מרצבך על מותו של אב המשפחה. "מדובר באיש חסד שדאג לתושבים ולכל צרכיהם", אמר הבוקר הרב הכהן, "אני לא יודע את כל פרטי האירוע אך ברור שיש כאן תקלה שצריך לבדוק היטב. אירוע כזה שבו יורים לעבר רכב ישראלי שנוסע לתפילה, אינו מתקבל על הדעת. מה שנותר לנו כיישוב הוא להתפלל ולהתחזק ביום הקשה".

יהודה גליק, דובר עתניאל, הסביר כי ליישוב מדובר ב"מכה קשה. הרב מרצבך היה דמות מאוד דומיננטית ביישוב שלנו, אב לחמישה וסב לעשרה. רק לפני מספר שנים נהרג קרוב משפחתו בתקרית דומה, גם כן מאש צה"ל". גליק מתכוון לתקרית הירי בחודש מרץ 2003, בה נהרג יהודה בן יוסף, שנהרג בשוגג ממארב של חיילי צה"ל, שסברו בשוגג כי הוא מחבל. "מרצבך היה ממקימי היישוב, מורה דרך ומלמד תורה. זו טרגדיה, אבל אנחנו יישוב שעומד על רגליו ואנחנו מבינים שצריך להמשיך הלאה.

מרצבך יובא למנוחות היום בשעה 11:30 בהר הזיתים בירושלים.