"אל תעשו את הטעות ההיסטורית של הציונות הדתית - לזרוק קולות לפח"

השר נפתלי בנט קרא לירושלמים להצביע בעד הבית היהודי - ולא למען "ירושלים מאוחדת". ח"כ שקד: "יש לבית היהודי בירושלים נבחרת מצוינת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/10/13 13:25 יב בחשון התשעד

"אל תעשו את הטעות ההיסטורית של הציונות הדתית - לזרוק קולות לפח"

שר הכלכלה והשר לענייני ירושלים נפתלי בנט, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, חה"כ איילת שקד וחברי רשימת הבית היהודי בירושלים בראשותו דב קלמנוביץ' קיימו השבוע כנס לפעילים באולם ארגון ה-OU בבירה.

במהלך הכנס חשף שר הכלכלה כי הוא ראה סקר לפיו הרשימה שמנסה להתחרות במפלגת הבית היהודי בירושלים לא עוברת את אחוז החסימה. "אל תעשו את הטעות ההיסטורית של הציונות הדתית - לזרוק קולות לפח", אמר בנט לירושלמים. "יש רשימה אחת לציונות הדתית לירושלים וזה הבית היהודי".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הוסיף כי בכדי לבנות בעיר צריך בית יהודי חזק בירושלים. "אנחנו צריכים את הנציגים שלנו בעירייה כדי לדאוג לבנייה בירושלים", הדגיש השר אריאל.

חה"כ איילת שקד הוסיפה: "יש לנו נבחרת מצוינת בירושלים שמאחוריה עומדים שרי ממשלה רציניים. אין כמעט בירושלים עוד רשימה שהיא גם ציונית, גם יש לה גב חזק בממשלה וגם חבריה ידאגו לירושלים".

גם חברי הרשימה דב קלמנוביץ, הרצל יחזקאל, רז קיל וד"ר תמי טננבוים ציינו את החשיבות בנציגות גדולה לציונות הדתית בירושלים. "ראש העירייה הודה שיש בעיה של משאבים מהממשלה ואנחנו נדאג דרך השר לענייני ירושלים, שר הכלכלה ושר הבינוי והשיכון להביא את המשאבים האלו לירושלים".

ד"ר טננבוים, מקום רביעי ברשימת המפלגה למועצת העיר, היא רופאה, יזמית ומדענית בעלת שני תארי ד"ר הציגה את הפתרונות הראויים להשארת הצעירים בעיר. "יש בסיס מאד חזק לירושלים בתחום ההי-טק והביוטק. זו עיר אוניברסיטאית קלאסית ויש כאן מקום להתפתחות. חבל שהרב צעירים עוזבים את העיר".

טננבוים התייחסה גם להיותה האישה הראשונה ברשימה למועצת העיר. "לא נלחם רק על פרסומים ונתנגד להדרת נשים מהמרחב הציבורי אלא נלחם כדי לשלב נשים בתעשייה, בחברות ממשלתיות ודירקטוריונים. 80% מהסטודנטים בתחום הביוטכנולוגיה בעיר הן סטודנטיות והם לא משתלבות מספיק באותו התחום בתעסוקה".

ממפלגת ”ירושלים מאוחדת“ נמסר בתגובה לכיפה: ”השר בנט הממונה על ירושלים פגע קשות בדמוקרטיה ששררה בסניף הבית היהודי. השר בנט יודע היטב שהסקרים מראים על 2 מנדטים ויותר לירושלים מאוחדת ודבריו נובעים מלחץ ופאניקה. אנחנו לעומתו באים לשרת את הציבור הירושלמי והכיפות הסרוגות ולא בכדי לחלק גו׳בים למקורבים ולכאלה שפקדו עבורי פעילים בפריימריז“.