אלפים השתתפו בצעדת הל"ה

בני נוער, סטודנטים, חיילים ומשפחות צעדו בנתיב הל"ה 67 שנים לאחר הניסיון של הלוחמים להעפיל לגוש עציון הנצור. בצעדה השתתפו גם השר נפתלי בנט, מח"ט עציון וראש המועצה דוידי פרל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/01/15 11:32 ג בשבט התשעה

אלפים השתתפו בצעדת הל"ה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

בקור מקפיא של 7 מעלות צעדו אמש כ-10,000 משתתפים, לאורך 9 ק"מ את צעדת הל"ה, בעקבות 35 הלוחמים שנפלו בדרכם לגוש-עציון. הצעדה החלה אתמול בלילה בשעה 23:30 מקיבוץ נתיב הל"ה שבעמק האלה, במטרה לשחזר את המסע שעברו לוחמי הל"ה בדרך לגוש -עציון הנצור. לאלפים הצטרפו גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, מח"ט עציון אל"מ עמית ימין וראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל.

(צילום: גרשון אלינסון)

קבוצות של חניכי תנועות נוער, חיילים, תלמידי מכינות קדם צבאיות, סטודנטים, ומשפחות צעדו תוך הזדהות עם גבורתם של לוחמי הל"ה דרך עמק האלה, נחל גדור אל עבר "גבעת הקרב". הצעדה לוותה בסרטונים הממחישים את סיפור הקרב, ובשירת שירי ארץ -ישראל סביב למדורות. לאורך הצעדה המשתתפים נהנו משתייה חמה, ואכילת מרק.

(צילום: גרשון אלינסון)

בסיום הצעדה -בשעה 4:30 לפנות בוקר התקיים טקס מרגש לזכר הנופלים בגבעת הקרב. ברחבת הטקס היה מופע לייזרים מרשים שבמהלכו הוקרנו שמות הנופלים על גבעת הקרב.

(צילום: גרשון אלינסון)

נשיא המדינה וראש הממשלה ברכו את אלפי הצועדים, ובסרטון שהוקרן בטקס אמר רה"מ: "ברכות למשתתפים במצעד , ברכות לתושבי גוש עציון ועומד בראשות המועצה.אני חושב שאתם מציינים כאן דבר חשוב, לפני 67 שנים הלכו כאן 35 לוחמים הלכו ללא מורא כדי להגן על ירושלים וכדי ולהבטיח את הישוב היהודי בסביבותיהם נפלו בקרב קשה והם סימנו לנו בעצם את הדרך".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=pNsKDzIpXuc[/embed]

"אנחנו בגוש-עציון ובירושלים בגלל התקומה המופלאה שלהם. הטרור לא פסק הוא ממשיך להכות בנו ומנסה להכרית אותנו מארצו הוא לא הצליח אז ולא מצליח היום. בזכות אותה גבורה בזכות אותה מורשת, בזכות אותה נחישות והקשר שלנו לארצנו לאדמתנו, ולמולדתנו. אנחנו בונים אותם מפתחים אותה ומגנים עליה. אני רוצה לברך אתכם , אפשר לומר כה לחי לל"ה כה לחי לכם".

(צילום: גרשון אלינסון)

נפתלי בנט, שר הכלכלה אמר בנאום שנשא:" הלכנו כאן אלפי צעדים באדמה היקרה הזו. באדמה שלנו. בארץ ישראל שלנו.התחברנו כאן לאבות שלנו, אלה משיירת הל"ה, אלה מהעלייה הראשונה והשנייה. כשמדינה ריבונית הייתה חלום כ"כ רחוק.וגם לאבות האומה הישראלית, לאברהם יצחק ויעקב שהיו כאן. ואנו מחוברים דרך המקום הזה ליהודים מכל העולם. ליהודים שערגו והתפללו לארץ הזו בכל הדורות. לא מתנצלים על יהדותנו, לא מתנצלים על המדינה היחידה בעולם שהיא מדינת הלאום היהודי, לא מתנצלים על האהבה שלנו לאדמה הזו, אדמת אבותינו".

דודי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר בטקס: "לפני 67 שנים עלתה שיירה של 35 לוחמי פלמ"ח, על ראש הפסגה אך לא הגיעו אל הארץ המובטחת - לא הצליחו להגיע אל יישובי גוש -עציון. הלילה, אלפי בני נוער הולכים שעות ארוכות, בחשיכה, בקור ובמעלה התלול ואומרים ברגלים: "השיירה נמשכת". השיירה שהחלה לפני 67 ממשיכה ומבטיחה שהלוחמים לא צעדו לשווא. אנחנו הגענו אל ההר ומיישבים את גוש עציון הפורח אליו לא הצליחו לוחמי הל"ה להגיע".

(צילום: גרשון אלינסון)

(צילום: גרשון אלינסון)

(צילום: גרשון אלינסון)