"איש משפחה למופת, צנוע והגון"

בקהילת "מנורת מודיעין" מתקשים להיפרד מסא"ל אבנר גולדמן, מעמודי התווך של הקהילה, שהתרסק עם מסוקו באסון ה"יסעור" ברומניה

חדשות כיפה אורי פולק 28/07/10 00:00 יז באב התשע

"איש משפחה למופת, צנוע והגון"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

קהילת "מנורת מודיעין" הוכתה הלם עם פרסום דבר התרסקות מסוקו של סא"ל אבנר גולדמן, באסון ה"יסעור" ברומניה. סא"ל גודלמן (48), נשוי לאורית ואב לערן, אמיר, איתן, ותמר, נחשב לאחד מעמודי התווך המרכזיים של קהילתו במודיעין. גולדמן נהג להעביר באופן קבוע דרשה הלכתית בערב שבת, בבית הכנסת בו התפלל. חלק מהדרשות שהעביר פורסמו באתר האינטרנט של הקהילה.

מעמודי התווך של הקהילה

(צילום: דובר צהל)

בבית המשפחה במודיעין, התקשו להתמודד עם הבשורה המרה. "זה תרחיש שעובר בראש, אבל אף פעם אי אפשר באמת להבין אותו", מספרת רעייתו אורית, "אי אפשר להסביר את הכאב הבלתי נסבל. אני מרגישה שאני מחכה להתעורר מחלום, בתקווה שהוא נעדר".

אמיר יעקובוביץ, מי שהיה חברו הטוב, מספר כי גולדמן היה "מלח הארץ, איש משפחה למופת שתרם הרבה מזמנו לקהילה, כשדרש בבית הכנסת וכשהעביר שיעורים לילדים. חשוב לי שיזכרו אותו כאדם צנוע והגון, שנתן הרבה בשביל הבריות". השניים היו רגילים ללמוד גמרא בחברותא, אחת לשבוע. "כל שבוע היינו לומדים גמרא ביחד. הוא היה כה יסודי בהכנת השיעור", הוא מספר. השניים נפגשו ללימוד משותף ביום חמישי האחרון והתראו בתפילות השבת בבית הכנסת. "קשה לקלוט את האובדן של אדם צנוע, ישר והגון שכזה", מספר יעקובוביץ.

"בכל פעם שאבנר אמר דבר תורה בבית הכנסת, שתמיד היה קצר, משעשע וקולע, רציתי לומר לו "יישר כח" אישי וללחוץ את ידו. אני מתוסכל מכל הזדמנות שפספסתי, על כל רגע של זהב שיכול הייתי

לבלות במחיצתו של אבנר ושלא השכלתי לנצלו", כתב חבר הקהילה, גיל סלוביק. "אני אפילו לא מתחיל להעיז לחשוב על צער המשפחה או על האובדן שחווים אלה שזכו להיות קרובים לאבנר באמת. איני מסוגל באמת לקלוט את שאירע ואת משמעותו", הוסיף.

ששת אנשי צוות האוויר שהיו על מסוק ה"יסעור" שהתרסק הם: סגן-אלוף אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סגן-אלוף דניאל שיפנבאור, בן 43 ממושב קדרון, רב-סרן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רב-סרן ליאור שי, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, בן 25 מתל נוף ורב-סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות. השישה עדיין מוכרזים נעדרים, זאת על אף שאתמול התקבל דיווח מרומניה לפיו חתם תובע רומני מוסמך על אישורי מוות ודאי לגבי שבע גופות שנמצאו בשטח ההתרסקות ברומניה.