אין מיגון – אין קייטנה. בוטלה קייטנה לילדים בעלי צרכים מיוחדים

קייטנת עזר מציון המיועדת לעשרות ילדים בעלי צרכים מיוחדים לא תתקיים במכללת חמדת הדרום בגלל המצב הביטחוני המתמשך. נשיא המכללה: "בשל אזלת ידם המתמשכת של הגורמים הביטחוניים, הילדים והוריהם ישלמו את המחיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/08/14 15:53 כג באב התשעד

אין מיגון – אין קייטנה. בוטלה קייטנה לילדים בעלי צרכים מיוחדים
עזר מציון, צילום: עזר מציון

המכללה לא ממוגנת, והילדים בעלי הצרכים המיוחדים משלמים את המחיר. קייטנת עזר מציון אמורה הייתה להתקיים השנה במכללת חמדת הדרום אך בשל חוסר מיגון במקום הוחלט שלא לקיים אותה.

מכללת חמדת הדרום מבקשת כבר מספר שנים מיגון אך בשל המיקום של המכללה, מעט יותר מ-7 ק"מ מגבול רצועת עזה, הם אינם זכאים לכך והסטודנטים והסטודנטיות נאלצים לספוג טילים ולשהות במקום ללא מרחב מוגן. לאחר מבצע עמוד ענן הגדילו את טווח המיגון ל-15 ק"מ אך מכיוון שמדובר במוסד האקדמי היחיד באזור בטווח הזה, בניגוד למכללת ספיר הקרובה יותר, המדינה לא מכירה בהם.

למרות סיום מבצע צוק איתן, בעקבות החשש מפני חזרה לירי מכיוון עזה , קיבלו המכללה ועמותת עזר מציון החלטה משותפת שלא לקיים את הקייטנה על מנת לשמור על ביטחונם של הילדים. כפי הנראה חששם מוצדק שכן צה"ל מדווחים בשעות אלו (ג') על ירי של שלושה רקטות לכיוון באר שבע. "כמארחי הקייטנה המרגשת והמקסימה שמקיימת עמותת עזר מציון, חורה לנו שהיא לא תתקיים השנה”, אומר נשיא מכללת חמדת הדרום פרופסור אבי לוי. "הקייטנה מהווה נופש הן לילדים, שנהנים מחוויות הייחודיות להם, והן למשפחות החניכים שיכולות לנוח ולצאת לחופש ולהקדיש זמן איכות לשאר ילדי המשפחה, דבר שלא תמיד מתאפשר במהלך השנה. הקייטנה פשוט מהווה מעין אויר לנשימה עבורם"

"במכללה ישנם כיום ארבעה ממ"דים מיושנים שנבנו לפני עשרות שנים, ובשל המצב העדין ביחד עם אזלת ידם של גורמי הביטחון בפיקוד העורף שאינם נענים לבקשותינו למיגון ראוי הוחלט שלא לקיים את הקייטנה שבמצב אחר אולי היינו חושבים שכן לקיימה, ולפיכך הילדים והוריהם ישלמו את המחיר", מוסיף פרופסור לוי.

בשלוש השנים החולפות קיימה עמותת עזר מציון קייטנה לעשרות ילדים בעלי צרכים מיוחדים כאשר מכללת חמדת הדרום מעמידה לזכות העמודה את מתקני המכללה ומארחת את החניכים וחונכי העמותה למשך שבועיים. במהלך התקופה מספקת העמותה פעילויות וטיפולים ייחודיים לחניכים דוגמת טיפול באמצעות בעלי חיים, הידרותרפיה ועוד. בנוסף, כל אחד מילדי הקייטנה זוכה לליווי צמוד באמצעות מתנדבות העמותה שמגיעות מאזור נתיבות ומשאר היישובים המשתייכים למועצת שדות נגב, כאשר המכללה מספקת לצוות הקייטנה כל מענה משרדי ולוגיסטי על פי בקשת העמותה.

"לא ייתכן שבמשך 14 שנים המקום סובל מפגיעות טילים ורקטות ואין מימון ממשלתי למיגון”, אומר פרופסור לוי. "נוצר מצב אבסורדי, שבו בניגוד אלינו, בית ספר תיכון שממוקם בצמידות למכללה זכאי למיגון, ומן הראוי היה שמוסד אקדמי מכובד יזכה לתנאים דומים".