איך אומרים פייסבוק בארמית?

העמוד "סטטוסים בארמית" מחזיר עטרה ליושנה ומעלה פרסומים קבועים ומצחיקים - בארמית בלבד. למפעיל הדף יש גם אידיאולוגיה: "אולי החילונים יסתכלו אחרת על התלמוד שלנו"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/03/13 15:35 כט באדר התשעג

איך אומרים פייסבוק בארמית?

איך היה נראה הפייסבוק לו היה מוקם בתקופת גלות בבל? מה היו האמוראים כותבים אחד לשני ומי היה עושה לייק על מימרא חדשנית? עמוד פייסבוק חדש וסאטירי בשם ”סטטוטים בארמית“ מנסה לתאר מציאות של שפה אחרת, כשמפעילי מעלים מדי יום סטטוסים מצחיקים ומוכרים - בארמית בלבד.

מפעיל הדף, שמעדיף להשאר בעילום שם, אמר לכיפה כי "הרעיון הוא לקחת את הסטטוסים של פייסבוק ולתת להם אופי סאטירי כשהם כתובים בארמית. "חשבתי לכתוב את הסטטוסים הקלאסיים של פייסבוק בלשון ארמית דבר שייתן להם גוון סאטירי. כמו כן אני מעלה הכל, משירים וסיפורים ועד כרזות של סרטים".

הדף החל את דרכו כעמוד ל"ממים" בשפה הארמית אולם כשזה לא ממש הצליח, הכיוון השתנה. "רוב התגובות הם נלהבות ומפרגנות אבל יש גם הערות על מילים שאינן בארמית", מסביר המפעיל. בני"שים בהחלט מרגישים שם בבית, אך מה לגבי מי שלא זכה ללמוד בישיבה? ”לפעמים מעירים לי הופעתן של מילים בעברית, אלא שהתרגום נעשה במכוון בעברית כדי להדגיש את הרושם הסאטירי, ולטובת אלו שפחות מתמצאים בשפה“, הוא מסביר.

מעבר לצחוקים, לדף הזה, מסתבר, יש גם אידיאולוגיה. ”לחילונים שנתקלים בעמוד הזה יש אולי פרספקטיבה אחרת על התלמוד, כמו גם תלמידים שאולי מתגעגעים לימי הישיבה שלהם“, הוא אומר. לא בטוח אם אביי ורבא היו משתפים עם זה פעולה, אבל מה שבטוח הוא שב“בין הזמנים“ העמוד הזה הולך לזכות בשיאים חדשים של צפיות.