איומים ופשקווילים נגד חבר מועצת העיר ברחובות

מספר חברי חסידות בעיר רחובות איימו על עו"ד אבי מוזס, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי בדרישה שיפנה את מקומו לטובת חבר מועצה משלהם. הוגשה תלונה למשטרה לאחר שהודבקו על קירות ביתו פשקווילים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 18:32 ה בחשון התשעה

איומים ופשקווילים נגד חבר מועצת העיר ברחובות
אבי מוזס, צילום: אבי מוזס

"מוזס תתפטר. בתורה כתוב לא לגנוב!”, פשקווילים בצבעים עזים הודבקו בימים האחרונים על ידי מספר חרדים חברי חסידות קרעשניף על קירות ביתו של חבר מועצת העיר רחובות מטעם הבית היהודי, עו"ד אבי מוזס, בדרישה כי יתפטר, כך מספר חבר מועצת העיר.

בחודשים האחרונים חווה מוזס מסכת של איומים והטרדות מצד חברי החסידות לאחר שלטענתם הוא צריך להתפטר בעקבות עסקה עלומה שנעשתה בין מפלגת תקומה ואגודת ישראל. “נכנסו אלי לחצר הבית 15 חרדים ותלו לי פשקווילים על הקירות", מספר מוזס ל'כיפה'. “הם מנסים להפעיל כל לחץ אפשרי ועוברים בדרך כל גבול. הם חדרו לתוך חצר הבית הפרטית שלי ומתנכלים אלי כמעט מדי יום".

מוזס מספר כי הסיבה להתנכלויות ולאיומים הבלתי פוסקים היא מכיוון שנעשתה איזושהי עסקה בין תקומה לאגודת ישראל, שאינה נוגעת לו כלל. “נבחרתי כמספר 2 במועצת העיר מטעם הבית היהודי ואין לי שום קשר לעסקה ולא חתמתי על עסקה כלשהי. אני נמצא במועצת העיר כמקובל ולא יעזרו להם כל האיומים. הבית היהודי לא קשור להסכם ואני לא מתכוון להתפטר".

מוזס מספר כי מכיוון שביתו נמצא קרוב לשכונות החסידות הוא זוכה להתנכלויות כמעט בלתי פוסקות מצד מספר אנשים המזוהים עם החסידות. “כשאני הולך ברחובות הסמוכים לבית אני מרגיש אי נעימות ואיום", הוא מספר. לדבריו, “הגשתי תלונה במשטרה נגד אותם חרדים שנכנסו לחצר הבית שלי ואני מקווה שההתנכלויות יפסקו. אני אדם שומר חוק ומצפה מהמשטרה לעשות את עבודתה".

מחסידות קרעטשניף נמסר בתגובה: "במהלך הבחירות האחרונות רצה החסידות במשותף עם הבית היהודי לאחר הסכם שנחתם בין הבית היהודי לחסידות ולפיו במידה שלא יזכו ב-3 מנדטים יתפטר מס' 2 עו"ד אבי מוזס לטובת נציג החסידות פנחס הומינר, בנוסף נחתם כי במידה ומס' 2 לא יתפטר הרי שמספר 1 אמיתי כהן יתפטר.

עם היוודע תוצאות הבחירות התגלה כי חסרו כ-100 קולות להכנסת המנדט השלישי ועל כן על פי ההסכם צריך היה אבי מוזס להתפטר מיידית. לאחר שלא עשה כן, ולאחר שבמשך שנה שלימה, מתוך רצון למנוע מחלוקות ניתנה לו האפשרות למוצא של כבוד, סירב מוזס לכבד את כל הצהרותיו וחתימותיו הן בפני ראש העיר ואב"ד בית הדין ברחובות, לא נותרה ברירה אלא לפתוח במאבק ציבורי ומשפטי נגדו ונגד אמיתי כהן.

"במסגרת מאבק זה התקיימה הפגנה מתורבתת ולא אלימה מחוץ לביתו במהלכה הונפו שלטים במסגרת חופש הביטוי המותר על פי חוק. במקום להתבכיין אנו מציעים לעו"ד אבי מוזס לקיים את חתימתו ולהתפטר מיידית ממועצת העיר כפי שהתחייב, הצהיר וחתם ואנו מתכוונים לנהל מאבק ציבורי וחוקי בכל האמצעים העומדים לרשותנו".