אחרי המלפפון, בנט שולף מטבע מעיר דוד

לעיני עשרות מליוני צופים בארה"ב שלף בנט, בראיון ל-CNN, ממצא ארכיאולוגי שהביא איתו מהחפירות בעיר דוד מלפני 2000 שנה: "עם לא יכול להיות כובש בארצו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/13 10:32 טז בכסלו התשעד

אחרי המלפפון, בנט שולף מטבע מעיר דוד

השר בנט, השוהה בארצות הברית במערכה הסברתית בנושא איראן, הגיע אמש לאחת התכניות הנצפות בעולם, של כריסטיאן אמנפור ב-CNN. התוכנית מהווה את אחת מתכניות החדשות החשובות בעולם ועם צפייה ממוצעת של עשרות מליוני צופים.

במהלך הראיון, שאלה המראיינת את השר בנט שאלה על הסכסוך בין ישראל לפלסטינים ועל הבנייה ב"שטחים הכבושים". השר בנט דחה את עמדתה של אמאנפור כי ירושלים וההתנחלויות הן שטח כבוש, וגם לא הסכים לענות על שאלתה לפני שימחה על השימוש במונח זה.

השר בנט הפתיע והוציא מכיסו מטבע מקורי, שהיה בשימוש יהודים, בן 2000 שנה, שנמצא בחפירות בעיר דוד, על המטבע כתוב "חירות ציון" ואמר: "היינו כאן 2000 וזאת ההוכחה שעם לא יכול להיות כובש בארצו".

בנט גם דחה את הטענות כי הבנייה בהתנחלויות מהוות מכשול לשלום וציין כי " 93% משטחי יהודה ושומרון הם שטחים פתוחים", והוסיף כי "אבו מאזן מייצג 40% מהפלסטינים. הסכם עמו לא יתקבל על ידי 60% מהפלסטינים שיושבים בעזה".

בנושא המערכה על איראן אמר בנט: "ישראל רוצה עסקה, אבל עסקה נכונה שמפרקת את מכונת העשרת האורניום שלהם. הם רוצים גם לשמור את המכונות וגם לקבל הקלה בסנקציות. עסקה טובה מפרקת הכל. עסקה רעה משאירה להם הכל ועושה רק pause".

בנוגע ליחסים עם ארה"ב אמר השר בנט כי "ארה״ב היא ידידיה ובת הברית מספר אחת של ישראל גם אם ישנן מחלוקות. יש הסכמה על מטרה לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני. המחלוקת היא סביב הטקטיקה. אלו הם ימים גורליים משהו צריך להיעשות כעת אחרת- המזרח התיכון יהפוך לסיוט גרעיני".

בנט הוסיף ואמר: "אין מדינה שרוצה מלחמה פחות מאיתנו. 100000 טילים של חיזבאללה מכוונים אלינו. אם לאיראן הישארו מכונות אז נצטרך מהלך צבאי כדי לעצור אותם. לישראל יש יכולות להגן על עצמה וישראל תדע להגן על עצמה. תכנית רעה תוביל למלחמה, תכנית טובה תמנע מלחמה".