אחדות דתית: הרבנים הראשים והקאדי הראשי נגד האלימות

בסוף השבוע יציינו היהודים את יום הכיפורים והמוסלמים את חג הקורבן, בכנס משותף ביקשו נציגי הדתות לנהוג בכבוד אחד כלפי האחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/14 13:34 ח בתשרי התשעה

אחדות דתית: הרבנים הראשים והקאדי הראשי נגד האלימות
צילום ארכיון: דוברות, צילום: צילום ארכיון: דוברות

במשטרה חוששים כי העובדה כי יום הכיפורים חל באותו היום שחל חג הקורבן המוסלמי "עיד אל אדחא" עלולה ליצור מתחים רבים בערים המעורבות, ובשל כך נערכים במשטרה בכוחות מתוגברים באזורים הללו במטרה למנוע את החיכוך הצפוי.

במסגרת כנס מיוחד שיזמה חברת הכנסת מירב מיכאלי, שנערך בעיר המעורבת לוד, נפגשו נציגי הדתות לפאנל משותף תחת הכותרת "קריאה לסובלנות ולהבנה בין דתית". בכנס השתתפו שני הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והראשון לציון יצחק יוסף, יחד עם נשיא בית הדין השרעי לערעורים הקאדי דאוד זייני, הנחשב לסמכות הדתית המוסלמית הבכירה בישראל, יחד עם הקאדי של יפו ואזור המרכז מוחמד זבדי.

הקאדי דאוד זיני, הזכיר לציבור את העימותים בעיר עכו שפרצו לפני שש שנים. " לקח לנו המון שנים לאחות את הקרעים בין שני המגזרים. בנס לא היו אבדות בנפש" ציין הקאדי וביקש מהציבור להימנע מאלימות ולגלות סובלנות. הרב הראשי, הרב דוד לאו, הגיב לדבריו באומרו כי גם הוא מקווה שהאירועים החריגים לא יחזרו על עצמם שוב. "בראש השנה אנו מצווים לשמוע את הקולות של תקיעת השופר, כך אנו מצווים גם לשמוע את הקולות והאמירות של השכנים שלנו ולהקשיב להם. ההקשבה וההבנה ההדדית הזו היא מה שתאפשר לנו לחיות יחד במדינה אחת כעם אחד" אמר הרב והוסיף כי "המטרה לא לשבת רק ביום הכיפורים יחד, אלא גם לאחר מכן. ביחד נמנע שפיכות דמים ונחבר לבבות".

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, אמר באירוע כי "יום הכיפורים הוא יום קדוש. וכל אדם, יהודי או מוסלמי, נברא בצלם אלוהים, וחביב אדם שנברא בצלם אלוהים״. הרב יוסף ביקש לקרוא מכנס זה לכל היישובים המעורבים להימנע מאלימות בחג.