אורלב: צה"ל הוא לא צבא צפון תל-אביב

ח"כ זבולון אורלב מתח ביקורת על הדו"ח שתקף את שירותם של חיילים דתיים בצה"ל. "צה"ל שייך לבני ישיבות ההסדר ו"השומר הצעיר" כאחד", קבע

חדשות כיפה אורי פולק 20/07/11 22:43 יח בתמוז התשעא

אורלב: צה"ל הוא לא צבא צפון תל-אביב
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

"המאבק לטובת החיילות הוא רק לכאורה, המאבק האמיתי הוא לצמצם את הגידול המרשים בגיוסם של בני הציונות הדתית לשירות הצבאי המבצעי ועלייה בולטת בשיעור השתתפותן של הקצינים בני הציונות הדתית בשרשרת הפיקוד הקרבי בצבא" - כך טוען היום (ד') ח"כ זבולון אורלב, בביקורת חריפה שמתח על הדו"ח שפורסם בצה"ל ביחס לשירותם של חיילים דתיים.

כפי שדווח בכיפה, דו"ח מיוחד שהוכן בתקופה האחרונה בצה"ל והוגש ליועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), תא"ל גילה כליפי-אמיר, קובע כי יישומה בפועל של תפיסת "השילוב הראוי", שנועדה להסדיר את שירותם של דתיים בצבא, הרחיק לכת עד כדי פגיעה בשירותן וקידומן של נשים. הדו"ח מאשים כי שילובם של דתיים בצבא הביא להדרת רגלי נשים מתפקידים פיקודיים רבים. למעשה, מבקש הדו"ח בסיכומו לנסח פקודת מטכ"ל בעלת תוקף, אשר תחייב את כלל חיילי צה"ל ליחסים שיוויוניים יותר בין גברים לנשים, לרבות בין חיילים דתיים לנשים.

לדברי ח"כ אורלב, "ברור כי אין זה פוליטיקלי-קורקט לצאת בגלוי נגד הקצינים הדתיים-לאומיים בצה"ל ולכן משתמשים בטובתן, כביכול, של החילות בצה"ל". הוא טוען כי "צה"ל אינו צבא צפון ת"א ושינקין, אלא צבא של בוגרי "בני עקיבא" ו"עזרא", כמו גם של "השומר הצעיר" ו"הנוער העובד והלומד". הוא שייך לישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, גם לבית ברל ולגבעת חביבה".

"הניסיון השקוף והנואל לדחוק את קציני הציונות הדתית מחוץ לגדודים הקרביים אל הגטו של הנח"ל החרדי הוא ניסיון אנטי לאומי ואנטי ציוני שפוגע בצה"ל", קבע אורלב, שציין כי "אם תתקבל גישתם של ראש אכ"א והיוהל"ן, יוקמו למעשה שני צבאות נפרדים - צבא חילוני וצבא דתי. האם לכך הם חותרים?".

אורלב הוסיף וקרא לרמטכ"ל לקרוא לסדר את שני הקצינים הבכירים ולהבהיר כי שירותם של החיילים והקצינים הדתיים ימשיכו להיות חלק בלתי נפרד בצה"ל.