אורלב: אחדש פעילות המפד"ל

במהלך כנס פעילים אשר יזם ובצעד דרמטי, הודיע ח"כ זבולון אורלב על חידוש פעילות תנועת המפד"ל ההיסטורית ועל כוונתו להתמודד במסגרתה לבחירות הבאות

חדשות כיפה אורי פולק 18/11/10 00:00 יא בכסלו התשעא

אורלב: אחדש פעילות המפד"ל
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בצעד דרמטי הודיע הערב (ה) ח"כ זבולון אורלב על חידוש פעילות תנועת המפד"ל ההיסטורית ועל כוונתו להתמודד במסגרתה בבחירות הבאות לכנסת. מדובר במהלך חד-צדדי מצד ח"כ אורלב, אשר בחר להודיע על דעת עצמו על כינוס הפעילים ועל "החייאתה" של המפד"ל ההיסטורית.

ח"כ אורלב אמר את הדברים במסגרת כנס פעילים שקיים בתל-אביב, בו השתתפו כמאתיים מתומכיו. ח"כ אורלב קרא לפעילים להיערך לבחירות, אשר קרובות, לטענתו. "על הציונות הדתית להתפכח מאשליות ולהבין כי רק מפלגה ציונית דתית כמו המפד"ל תהיה נאמנה למשנתה ולערכיה", אמר ח"כ אורלב לפעילים.

למרות פניית כיפה בחרו יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אורבך ויו"ר המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ - לסרב להגיב להודעתו של אורלב. עם זאת, גורמים בכירים ב"בית היהודי" אמרו בשיחה עם כיפה כי "להצהרתו של אורלב אין כל משמעות, בדיוק כמו שאין כל משמעות לכינוס הפעילים הזה. הצהרתו תמוהה בעינינו ויש לנו ספק אם הוא בעצמו מוצא בה משמעות".

יצויין כי ההנהגה הבכירה של "הבית היהודי" חלוקה באשר למעמדם של מוסדות המפלגה ובאשר להמשך דרכה. ח"כ אורלב, מחד, סבור כי האיחוד בין המפד"ל לבין "האיחוד הלאומי" לא צפוי לצאת אל הפועל בסופו של דבר - ועל כן יש לשוב ולהחיות את מוסדות המפד"ל; השר הרשקוביץ וח"כ אורבך סבורים, מאידך, כי מוסדות המפד"ל חדלו מלהתקיים וכי על המפלגה להקים מוסדות חדשים.

בשבוע שעבר נפגש השר הרשקוביץ בלשכתו עם עשרות ראשי גרעינים תורניים, לדיון בפעילויות הגרעינים התורניים ובאפשרויות לחיזוקם. נוכח הזעזועים העוברים על המפלגה בתקופה האחרונה, מאז הודיע ח"כ אורלב, על דעת עצמו, על כינוס מרכז המפד"ל - התייחס השר הרשקוביץ לכך שבכוונתו לפעול ביחד עם ח"כ אורי אורבך להקמת מוסדות למפלגת "הבית היהודי" ומרכז חדש שיכיל גורמים חדשים, צעירים ומשמעותיים בציונות הדתית.