אומר הרבה ועושה מעט

הרב רוזן קורא לשר הפנים, אלי ישי, לפעול לקליטתם של בני הפלאשמורה דווקא במוסדות החינוך של ש"ס. "החינוך הממלכתי דתי כבר תרם את חלקו, עתה הגיע תורכם"

חדשות כיפה אורי פולק 25/11/10 00:00 יח בכסלו התשעא

אומר הרבה ועושה מעט
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

הרב ישראל רוזן קורא לשר הפנים, אלי ישי, לפעול לקליטתם של בני הפלאשמורה במוסדות החינוך של ש"ס. במאמר שיתפרסם בשבת הקרובה בעלון "שבת בשבתו", בו מותח הרב רוזן ביקורת נוקבת על עצם ההחלטה בדבר העלאתם ארצה של בני הפלשמורה, טוען הרב רוזן כי "החינוך הממלכתי דתי כבר תרם את חלקו, בכל כוחו ולמעלה ממנו, עתה הגיע תורה של ש"ס".

לדבריו, "אם הם ראויי-עלייה, אזי הסירוב הכמעט מוחלט של מוסדות ש"ס לקלטם, והסגרתם לזרועות החינוך הדתי-לאומי - הם יותר משמץ "אומר הרבה ועושה מעט"".

כזכור, בשבוע שעבר החליטה הממשלה על העלאתם של 7,846 מבני הפלשמורה. על פי ההחלטה יובאו ארצה בחודשים הקרובים 600 מבני הפלשמורה הזכאים לעלות, ובמהלך שלוש השנים הבאות יועלו גם שאר העולים בקצב של מאתיים איש בחודש.

בני הפלשמורה הינם יהודים אתיופים מ"ביתא ישראל" אשר המירו את דתם לנצרות בלחץ המיסיון. עליהם נמנים גם יהודים שלא הקפידו על קיום ההלכה היהודית, כמו גם יהודים שהמירו דתם לנצרות, מרצון או מאונס.

בהקשר הזה מביע הרב רוזן מורת רוח מההחלטה על העלאתם ארצה וטוען כי "חלק נכבד ביותר מתוך אלו שכבר עלו אינם יהודים לכל הדעות, ומבין הממתינים לעלייה האחוז נמוך ביותר, אולי אפסי. רבים-רבים מעולי הפלאשמורה לישראל, בעשור האחרון, הם נישואי תערובת מובהקים".

אך משכבר התקבלה ההחלטה, מוסיף הרב רוזן ומציין במאמרו כי "נכבדי העדה האותנטיים הם שיחליטו בדבר עליית בני הפלאשמורה, ובעיקר בכל הקשור בהיקף העלייה ובבדיקה פרסונאלית", כפי שמקובל בשנים האחרונות ביחס לעליות מקהילות אחרות. לדבריו, "הקהילה הצמיחה מנהיגות פנימית ישראלית, ויחד עם המנהיגות המסורתית, קרי: הקייסים - והם שיובילו את מהלכי העלייה והקליטה".