אבטחה ישראלית בהודו

התרמילאים שיחגגו השנה את ליל הסדר בבתי חב"ד בהודו, נפאל ותאילנד, יזכו לאבטחה ישראלית חמושה בליל הסדר

חדשות כיפה אדם צחי 17/03/09 00:00 כא באדר התשסט

אבטחה ישראלית בהודו

מאבטחים ישראלים יישלחו לאבטח את בתי חב"ד בליל הסדר השנה, כך מדווח היום העיתון מעריב. זאת בעקבות הפיגוע שאירע לפני כחמישה חודשים בבית חב"ד במומבאי, שגבה את חייהם של שמונה בני אדם, ביניהם שליחי חב"ד בעיר רבקה וגבריאל הולצברג ז"ל.

כזכור, לאחר הפיגוע קראה מועצת הרבנות הראשית לישראל לאבטח את בתי חב"ד בעולם, כיוון שהם משמשים כשגרירויות. "בתי חב"ד משמשים כשגרירויות של מדינת ישראל ומהווים מוקד להמוני ישראלים בניכר", אמר אז הרב שמעון אליטוב, רב מועצת מטה בנימין המשמש כחבר במועצת הרבנות, "על מעט מפעילותם ניתן לעמוד בחגי ישראל, בהם אלפים רבים של ישראלים באים וסועדים שם את סעודות החג ללא כל תמורה". המועצה קראה לממשלה להסדיר את אבטחתם של 3,000 בתי חב"ד בעולם ולתמוך בהם כלכלית.


יכולים להרגיש בטוחים (ליל סדר בבית חב"ד בנאפל, צילום: רנאל ליימן)


בישיבת הממשלה שנערכה לאחר הפיגוע במומבאי אמר השר אלי ישי כי "צריך לבחון איך להגן ולאבטח על בתי חב"ד, שם נכנסים ויוצאים רבבות בני ישראל. ממשלת ישראל תצטרך לתת תשובות לכך". במקביל פתחו בתי חב"ד בגיוס תרומות למיגון 11 הבתים בהודו, בעלות משוערת של מליון דולר.

ממשלת ישראל אמנם לא תממן את אבטחת בתי חב"ד בכל העולם, אך מאבטחים חמושים כן יישלחו לבתי חב"ד בדרום הודו, נפאל ותאילנד, בכדי להגן על אלפי תרמילאים ישראלים שיעשו בהם את ליל החג. ההחלטה לשלוח מאבטחים נתקבלה בישיבה סגורה בסוכנות היהודית שהתקיימה לפני למעלה מחודש בהשתתפות מזכיר הממשלה, יו"ר הסוכנות, נציג משרד החוץ, ונציגי חב"ד וארגונים יהודיים נוספים, עקב העלייה בממדי האנטישמיות בעולם עקב המלחמה בעזה, והפיגוע במומבאי. עוד נודע כי אנשי מערכת הביטחון נערכים למבצעי אבטחה במקומות בהם נוטים ישראלים לחגוג בכל רחבי העולם, באמצעות מאבטחים מקומיים או ישראלים.

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, מסר בשיחה לכיפה כי "זה נושא שכמה שפחות מדברים בו יותר טוב".

כפי שפורסם בעבר בכיפה, לאחר הפיגוע במומבאי החלו הקהילות היהודיות באירופה בהכשרת מאבטחים מקרב הקהילה, שיוכלו לתת מענה ועזרה ראשוניים במקרים של התקפת טרור או גילויי אנטישמיות.