• צום יז בתמוז

    בוקר טוב יש לי בגרות מחר, אני לא מוכן מספיק לבגרות ולכן אני צריך ללמוד היום קשה לי ללמוד כאשר אני צם ולכן אני מבקש התר לשבור את הצום (אני היפראקטיבי, בשביל לקחת כדור ריטלין אני חייב לאכול בבוקר כדי שלא יהיה לי כאבי בטן חזקים, בלי הריטלין מאוד קשה לי ללמוד).

    הרב גלעד שטראוס

    25/06/13 11:30

  • כיצד לתקן מזל רע וחלומות

    שלום.. בזמן האחרון ה' ישמור פוקדים אותי דברים לא נעימים.. סיכסוכים כבדים במשפחה שנוצרים מדברים הזויים,סיכסוכים עם חברים וסיכסוך עם בעלי..מיותר לציין שכל הפיצוצים האלה נעשים משטות שלא זוכרים בכלל ומרחיקים לכת מהצד השני כלפיי. בנוסף אני חולמת חלומות ה' ישמור שהפרושים עליהם לא ממש טובים ובאופן כללי הרוח הרעה לא עוזבת או מרפה ממני.. לצערי אני לא מכירה רבנים שאוכל להתייעץ עימם ולכן נורא קשה לי אני רוצה להבין איך להמתיק או להבין ממה הכול נובע כי אני נורא משתדלת לפשפש במעשיי אני רוצה לדעת מה מעכב אותי או אם ניתן לשדך לי רבנית שאוכל להתייעץ איתה רצוי אישה שמבינה ולא קיצונית כי לצערי אני חילונית אבל שומרת טהרה וכדו' אשמח לדעת מה עליי לעשות על מנת לפתוח את המזל מה עליי לעשות כדי להמתיק את כל הסביבה הרעה שפוקדת אותי אשמח לתשובה תודה רבה :)

    הרב גלעד שטראוס

    25/06/13 09:50

  • כללים לקריאה בתורה - בר מצווה

    אני יליד כ"ד בתשרי תשס"א. בבדיקה שעשיתי עם אבא שלי יצא שמועד זה נופל בדיוק ביום שבת בפרשת בראשית. הייתי רוצה לעלות לתורה ולקיים את הבר מצווה בשבת זו. האם עצם זה שמועד זה נופל ביום שבת, משפיע על מועד הבר מצווה שלי ועל הפרשה שאני אמור לקרוא? דבר שני, מה נהוג שקוראים העולים לתורה במסגרת בר המצווה, בימי שני/חמישי? תודה רבה,

    הרב גלעד שטראוס

    24/06/13 20:56

  • הקטורת ומזבח הקטורת

    לרב שלום, אשמח לקבל עזרה בבקשה ממך בשאלות שלא הבנתי: מה פירוש הפס': וּבְהַעֲלֹת אַהֲרֹן אֶת-הַנֵּרֹת בֵּין הָעַרְבַּיִם, יַקְטִירֶנָּה- -קְטֹרֶת תָּמִיד לִפְנֵי יְהוָה, לְדֹרֹתֵיכֶם. מה פירוש הפס? לֹא-תַעֲלוּ עָלָיו קְטֹרֶת זָרָה, וְעֹלָה וּמִנְחָה; וְנֵסֶךְ, לֹא תִסְּכוּ עָלָיו 2.מה הכוונה אסור להקטיר עליו קטורת זרה?מהי אותה קטורת זרה? מה הכוונה עולה ומנחה ולמה דווקא את אותן קורבנות נתנו לדוגמא? ומה הכוונה שאסור להעלות נסך?מהו הנסך? 3.כמה טבעות היו למזבח הזהב סה"כ 2 או 4?כמה היו בכל צד וכמה בסה"כ ?

    הרב גלעד שטראוס

    24/06/13 20:44

  • משקל האדם בקבלה

    שלום הרב , יש לי שאלה והשאלה היא איך אוכל לדעת את המשקל שלי לפי הקבלה ,במשך יום שלם הספרה 2 שגעה אותי ולא ידעתי מה לעשות בנידון ומה זה אומר עלי ומה מנסים להגיד לי , זה היה בלג בעומר שחל השנה ביום ראשון של השבוע , כל בכל מקום הופיע הסיפרה 2 ,נכנסתי לאינטרנט וגיליתי שלכל בן אדם יש מספר קבליסטי שמיצג אותו ואת האישיות שלו ,זה מאוד סיקרן אותי והמשכתי לחפש , באינטרנט כתוב מה מסמל כל מספר ומה זה אומר על אותו הבנאדם , המידע הזה הופיע באתרים חילוניים ובאתרים דתיים , בכולם היה מידע דומה וחוזר על עצמו ,אני בא ממשפחה שהייתה דתייה לשעבר ועכב כך שההורים היתגרשו ובעיות בבית רק אמא נישארה דתייה מבין כולנו , גם אני נחלשתי בדת וכיום הדת איננה בסדר היום שלי , אך הדת עדיין רודפת אותי ולא נותנת לי מנוחה , אז השאלה שלי הייתה , איך אוכל לדעת מה המספר שלי לפי הקבלה ואיך אוכל לדעת אותו ?

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 20:03

  • תשובה לטענות של ביקורת המקרא

    יש כאן כמה פסוקים שברמה הבסיסית נדמה כמראים שישנם חלקים בתורה שנכתבו זמן רב לאחר משה. 1) בראשית פרק יד 14 : "וַיִּשְׁמַע אַבְרָם כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ שְׁמנָה עָשָׂר וּשְׁלשׁ מֵאוֹת וַיִּרְדּף עַד-דָּן" באותה עת המקום עדיין היה קרוי לייש, ורק בזמן השופטים כששבט דן נדד צפונה וכבש את לייש, המקום נקרא דן. 2) בראשית לו 31: "וְאֵלֶּה הַמְּלָכִים אֲשֶׁר מָלְכוּ בְּאֶרֶץ אֱדוֹם לִפְנֵי מְלָךְ- מֶלֶךְ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל" כיצד המחבר ידע שיהיה מלך, וצאצאי הדורות האחרונים של אדום המצויינים שם נראים מתקופה מאוחרת לזמן משה. 3) בראשית יג 7: "הכנעני והפריזי אז יושב בארץ". משפט זה לא מתאים להאמר גם בזמן משה, וגם בזמן יהושע שעדיין ישבו בארץ כנענים. 4) בראשית פרק כב 14: "וַיִּקְרָא אַבְרָהָם שֵׁם-הַמָּקוֹם הַהוּא ה' יִרְאֶה אֲשֶׁר יֵאָמֵר הַיּוֹם בְּהַר ה' יֵרָאֶה" רק זמן רב לאחר מכן ידעו שהר המוריה נבחר על-ידי ה'. אם נאמר שמדובר בנבואה של אברהם, אז כיצד בני ישראל שהתנחלו בארץ לא הכירו אותה. 5) העלמותו של שבט שמעון בברכת משה. נראה שברכה זו משקפת זמן שלאחר העלמותו של שבט שמעון במאות הי'-ט' לפנה"ס. 6) במדבר פרק לב 41 : "וְיָאִיר בֶּן-מְנַשֶּׁה הָלַךְ וַיִּלְכּד אֶת-חַוּתֵיהֶם וַיִּקְרָא אֶתְהֶן חַוּת יָאִיר" שופטים י ג-ד: "וַיָּקָם אַחֲרָיו יָאִיר הַגִּלְעָדִי וַיִּשְׁפּט אֶת-יִשְׂרָאֵל עֶשְׂרִים וּשְׁתַּיִם שָׁנָה: וַיְהִי-לוֹ שְׁלֹשִׁים בָּנִים רכְבִים עַל-שְׁלֹשִׁים עֲיָרִים וּשְׁלֹשִׁים עֲיָרִים לָהֶם לָהֶם יִקְרְאוּ חַוּת יָאִיר עַד הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ הַגִּלְעָד" כיצד בעל ספר במדבר ידע על הארוע שהתרחש רק בתקופת השופטים.

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 16:02

  • קושי בתפילה

    ***** נא לא לפרסם את השאלה באתר ***** שלום, יש לי בעיה קשה בהגיית מילים בתפילה, לצערי, כבר שנתיים בערך (בגלל טיפול אורטודנטי ובגלל הרגשת חנק בגרון). לא היה לי שום קושי להתפלל לפני כן. אני מתפלל עם הציבור שחרית ומנחה, ותפילת 18 אני מקשיב לחזרת הש"צ. אני מתאמץ להספיק להתחיל את העמידה עם הציבור אך לעיתים לא עולה בידי... ובזמן שהתחילו אני עדיין מנסה לסיים את הקטעים שלפניכן כדי להתחיל. בתפילת ערבית אני מתפלל עם הציבור בכל המאמץ עד תפילת 18, עונה על הקדישים ועל ברכו, ולאחר סיום התפילה בבית הכנסת אני חוזר הביתה להשלים 18 וכו עד עלינו לשבח. לוקח לי הרבה מאוד זמן ובלחש חזק לכן לא ניתן להשאר בבית כנסת. גם בערב שבת מחכים לי בבית הרבה מאוד זמן עד שאסיים להתפלל, כדי שאשמע את הקידוש. עד עכשיו בערבי שבתות וחגים הייתי מתפללל בבית כנסת ערבית עד לפני תפילת העמידה, ובבית הייתי מתפלל מתפילת העמידה ועד הסוף. זה לוקח לי כשעה וחצי בערך. בזמן הזה, כשהשבת נכנסת מאוחר, אני מסיים רק בסביבות שעה 10:30 בלילה, ועד אז המשפחה מחכה לי כדי להתחיל את הקידוש. זה מהווה להם קושי גדול. האם גם בחזרת הש"צ בערבית של שבת, ברכת מעין 7, אני יכול לצאת לידי חובה? אם כן - איך? והאם אח"כ להמשיך עד עלינו לשבח עם הציבור? האם יש פתרון גם לערבית של חול וימים טובים (שבהם אין חזרת הש"צ)? היא אורכת לי לפעמים כמעט יותר משעה וחצי עם עלינו לשבח בקושי כשהציבור מתחיל בבית הכנסת את תפילת 18 (שחרית/מוסף/מנחה), אני אומר רק את פסוק "ה' שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך" ועושה 3 צעדים אחורה וקדימה וממשיך כסדר עם השתחוויות, רק בהרהור המילים במחשבה. ובסוף התפילה אני מהרהר במחשבה "עושה שלום במרומיו...", פוסע 3 צעדים אחורה (כאילו התפללתי באמת). אני מסיים להתפלל במחשבה לפני החזן, ואז פוסע 3 צעדים קדימה (כמו שהציבור פוסע לפני הקדושה) ומכוון שאני אצא ידי חובה משמיעת חזרת הש"ץ. בחזרה כשהחזן מתחיל אני משתחווה בזמן שהוא משתחווה ולא עונה אלא רק אמן אחר ברכותיו ואומר את כל הקדושה עם הציבור. אני לא אומר מודים דרבנן עם הציבור מכיוון שאני צריך להקשיב למודים הרגיל, ועל ברכת הכהנים אני לא עונה אמן. רציתי לדעת אם אני נוהג כמו שצריך או אחרת? מה בדיוק צריך לעשות? תודה רבה רבה מראש וסליחה על אורך השאלה. ***** נא לא לפרסם

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 14:40

  • מאמא מרי כשרות שאלת המשך

    ראיתי ששאלו לגבי כשרות של מוצרי מאמא מרי- ראיתי בסופר פירות יער קפואים מיובאים מארה״ב בכשרות של מקומית וכן של קרית ים. הבנתי שהרבנים באתר פה בדקו מול הרבנות הראשית והרבנות ענתה שהמוצר לא מוכר להם. האם צריך גם את ההכשר של הרבנות הראשית או שמספיק האישור של רבנות קריית ים? האם הרבנות בקריית ים מוכרת ?? ולגבי הפירות במידה וזה כשר-איך בודקים אוכמניות / דובדבנים מתולעים? תודה

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 14:03

  • הקטורת במקדש

    בס"ד לרב שלום, 1.האם במשכן רק אהרון הכהן שהוא היה הכה"ג היה מקטיר מידי ערב ובבוקר את הקטורת ?האם הוא זה שהיה מכין את הקטורת מידי בוקר וערב? 2.האם פירוש המילה קטורת היא= 11 סוגי צמחים שכאשר הקטירו אותם היו מפיצים ריח נעים

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 13:10

  • הפעלת מדיח כלים בשבת

    האם מותר להשתמש בשעון-שבת או טיימר מובנה במדיח כלים כדי שכלים ששמים אחרי הארוחה יושתפו באמצע הלילה? ובשעון-שבת (שלא בטיימר) אפשר לתכנת שפעולת ההדחה תחזור על עצמה גם למחרת בצהריים. האם מותר לעשות זאת?

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 13:07

  • בחירת שם לילד

    שלום בשעה טובה נולד לנו בן זכר ב י"ד בסיון תשע"ג אנו מתלבטים לגבי שם, נשמח אם תוכל לייעץ לגבי השמות הבאים: בן הראל גיא מאור רואי תודה

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 10:45

  • שם

    בס"ד שלום לכבוד הרב אנו רוצים לקרוא לבננו בשם איתי האם השם ראוי וטוב ? בתודה מראש דודי

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 10:18

  • האם כדאי להוסיף שם?

    לבעלי קוראים אמיר והוא נקרא על שם בן דוד של אמו שמת בצעירותו בשואה,לדוד קראו מאיר ואמו של בעלי שינתה את האותיות לאמיר אבל הודיעה כשהוא נולד שהוא נקרא על שמו של הדוד,האם כדאי להוסיף שם נוסף לשמו? האם שינוי השם ממאיר לאמיר וזה שהוא לא נקרא בדיוק על שמו זה לא מצריך שינוי או הוספה כלשהי? ואם כדאי להוסיף שם,איזה שם להוסיף? תודה

    הרב גלעד שטראוס

    23/06/13 07:29

  • פחד מאנשים

    אני מרגישה שהחיים שלי מלאים בייסורים כי אני בודדה כל הזמן. אם אני מתקרבת למישהי אני מרגישה פחד שאני לא שולטת בו ואז אני מתרחקת וככה מאבדת את החברות. כשאני מדברת זה תמיד על נושאים פילוסופים ואף פעם לא על נושאים פשוטים ומה שאני מרגישה. אם אני אמא שלי ואחי יושבים בשולחן אני מרגישה שקשה לי לדבר שהיה לי יותר קל אם זה היה רק אני ואמא שלי ואם אני אדבר זה יהיה על נושאים פילוסופים ולא על מה שקורה לי ומה שאני מרגישה. אני לא מבינה למה אם מישהי מתקרבת אליי זה גורם לי לחוש שאני חייבת להתרחק וגם הערך שלה יורד בעניי למה אני לא יכולה לשמוח או להרגיש רגיל?

    הרב גלעד שטראוס

    21/06/13 15:56

  • כף עץ בשרית בכלי חלבי

    בישלנו בכלי בשרי מאכל פרווה עם כף עץ בשרית, ובטעות השתמשנו באותה כף גם לטיגון בצל במחבת חלבית. לא היו מעורבים בשר/חלב. מה דין הכף והכלים?

    הרב גלעד שטראוס

    21/06/13 15:45

  • אמונה

    בהמשך לשאלה הקודמת שלי כנראה כבוד הרב שלא הסברתי את עצמי נכון הלחצים והבכי מופיעים רק כאשר אני תוהה אם יש בכלל טעם לחיים ואם קיים אלוהים למשל אם העולם קיים לפי אמונתו חמשת אלפים שנה איך זה שמוצאים מאובנים בני מיליון שנה וכן הלאה רק וכאשר אני חושב על כך מופיעים לי הלחצים בחזה בגלל זה אני שואל מה ניתן ללמוד בנושא ואיך היהדות מתמודדת אם בכלל אם כל ההוכחות המדעיות שמופיעות חדשות לבקרים ואיך אם בכלל מוסבר הדמיון שלנו לקופים אני מנסה ללמוד ולא להתריס חשוב לי לדעת בתודה מראש שלום

    הרב גלעד שטראוס

    21/06/13 15:25