• ריבוי מחלוקות

    לאחרונה היה לי ויכוח עם אטאיסט הצלחתי לענות לו על הכל והרגשתי ממש טוב עם עצמי חוץ משאלה אחת שהיה לי קשה לענות לו עליו השאלה שהוא שאל אותי זה שיש כל כך הרבה מחלוקות בהלכה כל אחד קובע את ההלכה איך שבא לו ואין קביעה ברורה איך אני אמור לנהוג מה הייתי צריך לענות לו?

    הרב גלעד שטראוס

    19/02/14 07:35

  • אולפנא לשנה הבאה ותנועת נוער

    בעזרתו ובהשתדלותנו :) כבוד הרב שלום! אני חניכה בתנועת הנוער עזרא ובצוות ההדרכה יש דיבורים וצחוקים בין המדריכים למדריכות המדריכה מעבירה לנו פעולות בנושא אני לגמרי מסכימה עם התוכן שהיא מעבירה אבל אני מרגישה איזו שהי צביעות מצד צוות ההדרכה שאתה מעביר לחניכים שלך פעולה בנושא והולך ללוות מדריכה הביתה?! אה ובעוד נושא אני רוצה בעז''ה לעבור לאולפנת כפר פינס בהמלצת חברה ומרכזת לשעבר בעוד שנה התגובות מסביב הם יא דוסה לא כדאי לך פנימיה וכו' אני רוצה ללכת בדרך שלי אבל אני יודעת שזה במחיר לא להדיך מה לעשות? תודה מראש, אוריה קריית שמואל

    הרב גלעד שטראוס

    19/02/14 07:25

  • כיסוי ראש-זקוקה לתשובות

    בס"ד צהריים טובים לרב, יש לי מספר שאלות בנוגע לכיסוי הראש. אשמח לתשובה מפורטת עד כמה שיהיה ניתן. תודה מראש.סליחה על האריכות. יש לי קושי גדול עם כיסוי הראש. אני נשואה 8 שנים 3 ועד לפני חצי שנה כיסיתי את כל השיער כל השנים האלו. לפני חצי שנה חוויתי משבר נפשי(כל מיני דברים ביחד- לידה, שיפוצים, דכאון וחרדה, תחושת בדידות כללית בחיים ובנישואין ועוד) ועשיתי את הלא יאמן מבחינתי, שברתי את הכלים והסתפרתי עד לכתפיים(קארה) והלכתי עם השיער בחוץ. יש לציין שעוד לפני המשבר היה לי תמיד קשה עם כיסוי הראש. שוחחתי על כך עם בעלי רבות. אבל הוא לא תמך בשום אופציה אחרת מלבד כיסוי מלא- לא פאה, לא חלקי, רק כיסוי מלא במטפחת או כובע. היה לי קשה עם זה מבחינת הדימוי העצמי שלי(שלא גבוה גם כך) והאהבה שלי לשיער שהוא חלק מהיופי שכן יש בי. בעיקר היה לי קשה בארועים ושמחות שלא חשתי שאני יפה. יש לי כיסויים יפים ולפעמים הרגשתי איתם טוב אבל לרוב היה לי קשה מאוד. חשוב היה לי להקפיד על ההלכה ולכן לא רציתי להוציא שיער.3 פעמים הלכתי לפאנית בנסיון לבחון את האופציה הזו כדי להרגיש בסדר מבחינה הלכתית אבל בעלי התנגד. הרצון שלי לרצות אותו ואת חמותי(שמאוד מדקדקת עלי בענייני צניעות והלכה) וקודם כל להיות יהודיה טובה כלפי הקב"ה- כל אלו גרמו לי לשים את רצונותיי במקום האחרון עד אותו משבר שכאמור גרם לי לשנות את הדברים. כמובן שבעלי וחמותי העירו לי על כך וזה לא תרם לקשר איתם אבל זה כבר עניין אחר. כיום אני הולכת לפעמים כיסוי מלא ולפעמים בחוץ(בארועים בעיקר). המצב שלי יותר טוב היום ואני רוצה להחליט שוב מה לעשות. אני לא מסוגלת לחזור שוב לכיסוי מלא בלבד. שאלתי היא מה עדיף הלכתית והאם יש בכלל עדיפות או שזה עניין של מנהג המקום או של כל מיני דעות הלכתיות והשאלה לפי מי אני הולכת- השאלה היא אם ללכת בכיסוי ראש חלקי שמכסה את הראש והשיער מגיע לכתפיים(קצת מעליהן) או פאה שתכסה הכל ותגיע עד הכתפיים? האם זה נתון לשיקול דעתי לפי מי אני הולכת או שיש עדיפות לאחד מהם? באופן אישי אני אעדיף את השיער שלי ויקל עליי אם אדע שיש לי על מה ומי לסמוך בכיסוי כזה. 2)שאלה נוספת-האם כשלא מכסים את כל השיער זה גורם לפגיעה בילדים ובבית ח"ו?כך נאמר לי...(חמותי בכלל טוענת שעדיף פאה. היא חב"דניקית) 3) חמותי אמרה לי שעליי לכסות את שערי לייד בעלי כ

    הרב גלעד שטראוס

    09/02/14 08:42

  • שירות לאומי

    בס"ד שלום כבוד הרב, אני נמצאת בשנת השירות הראשונה, בע"ה שנה הבאה אני רוצה לעשות שנת מדרשה. התחלתי את שנת השירות כמדריכה באולפנה בירושלים ובגלל חוסר התאמה והבנה ביני לבין הנהלת האולפנה נאלצתי לעזוב. החלטתי להמשיך את שנת השירות במגורים בבית וכעת אני נמצאת בשירות לאומי במעון בעיר בה אני גרה. (חשוב לי לציין שאני בעלת תשובה ב"ה ואני נמצאת בתהליך חזרה בתשובה שהתחיל בערך לפני שלוש וחצי שנים, ב"ה). אחרי שעזבתי את השירות היה לי מאוד קשה כי נקשרתי לחניכות שלי באולפנה.. עכשיו אני נמצאת במעון שהסביבה בו חילונית, שנה שעברה כשחיפשתי מקום שירות היה חשוב לי מאוד שהסביבה תהיה סביבה דתית (וכשהייתי בשירות באולפנה בירושלים גם שילבתי מדרשה), ועכשיו כשאני נמצאת בשירות במעון אני לא מצליחה לשלב עוד משהו (העבודה במעון מאוד מעייפת ולצערי קשה לי מאוד לשלב עוד דברים..) מאז שאני נמצאת בשירות במעון אני מרגישה ירידה רוחנית בגלל שאני לא מצליחה ללכת לשיעורי תורה, להתפלל כמו שצריך.. פשוט מרגישה חוסר בתורה... זה גורם לי לצער רב. אני מחכה ומצפה להגיע לשנת המדרשה. גם בתיכון (חשוב לי לציין כי אני סיימתי את כיתה י"ב בתיכון חילוני) וגם עכשיו בשירות אני מרגישה שכל מה שאני רוצה זה מקום ללמוד בו תורה, לחיות חיים של תורה, ושאני פשוט צמאה וצריכה את שנת המדרשה.. אני ממש אובדת עצות, אני מרגישה בשירות שאני יורדת מבחינה רוחנית ושאני לא עושה את מה שציפיתי לעשות בשנת השירות. מה הרב מייעץ לי לעשות? אשמח שהשאלה לא תפורסם באתר. תודה רבה!

    הרב גלעד שטראוס

    06/02/14 07:20

  • שתי שאלות לכבודו

    שלום כבוד הרב ותודה רבה על העבודה המבורכת! שהשם יסייע לך בכל מה שתבקש. אמן. אני מבקש מחילה מכבוד הרב, על חוסר צניעות בשאלה הראשונה 1. בעברי בעוונותי הרבים בחיי החילוניים, השם ירחם, אירחתי בחדר שלי גויה, יהודיה מצד אביה, שנזקקה למקום לישון בו, היא גרה בו לתקופה ארוכה למדי האם אני צריך לעשות משהו? חבר שלה (יהודי השם ירחם על כולנו) הגיע לבקר אותה, וקרה מה שקרה בחדר שלי לצערי וטיפשותי שלא דאגתי שזה לא יתאפשר. אני אציין שלאחר תקופה מסויימת לאחר מכן, אחרי קריאה באינטרנט, החלטתי לפתוח את המזוזה, ולזכרוני השם הקדוש היה הפוך, או שהקלף היה הפוך, והשם הקדוש היה בכיוון הרצפה, יכול להיות שזכרוני מטעה אותי! אבל כך זכור לי. האם אני צריך לעשות משהו בחדר? 2. אני תורם כבר בסביבות השנה ל"מוסדות אור הרשב"י" לישיבה שם כביכול, מסתבר אחרי חיפוש בגוגל, שאני תורם לאוויר. אלא אם ערב רב כתב כתבה שקרית ב-ynet, הכל יכול להיות אך כך הדברים נראים, שהישיבה שאני תורם אליה לא קיימת זה בסדר לבטל את התשלומים דרך הבנק ללא שיחה עם "המוסד"? והשם יודע לאילו דברים הכסף הזה הלך, האם החטאים שאולי עשו איתו, יש לי חלק בהם?

    הרב גלעד שטראוס

    03/02/14 15:48

  • המשך לעשות תשובה על לשון הרע

    הרב שכחתי לציין כי אני לא מכירה באופן אישי את מי שדיברתי עליה והיא מכירה אותי במעורפל, מה עוד שהיא גדולה ממני בהמון שנים ואני נורא מתביישת וזה מאוד מורכב מכיוון שהיא אמא של חברה של אחי ואני לא רוצה שאחי יידע מכך..אני נורא מתביישת מה עושים?(לגבי הסכסוך)

    הרב גלעד שטראוס

    02/02/14 22:14

  • ריקודי בטן

    שלום, אני מאד מתחברת למוזיקה המזרחית, וכל המנגינות מהסגנון המזרחי ועם זאת יש לי חלום ואני רוצה ללמוד לרקוד ריקודי בטן. אני מעוניינת לדעת לרקוד בשביל עצמי וההנאה שזה מביא לי. אני לא מתכוונת בחברת בנים או להופיע עם זה. והלימודים מתקיימים בחברת בנות בלבד. האם יש בעיה ללמוד בכללי ריקודי בטן? מה האיסורים או ההיתרים שמביאים אותי לתשובה? זה מאד חשוב לי ואשמח לתשובה מפורטת. בתודה מראש, גל.

    הרב גלעד שטראוס

    02/02/14 16:35

  • דחוף-מזה ילד ממזר?

    ילד שנולד מחוץ לנישואין לאבא יהודי ואמא לא יהודיה, הילד עבר תהליך גיור, אבל הילד נולד בזמן שהאבא היה נשוי לאישה אחרת, הוא נחשב לממזר? תודה

    הרב גלעד שטראוס

    02/02/14 16:32

  • הלכות שבת

    האם מותר לאכול עוגה לפני שאני הולך לבית הכנסת? ואם לא אז מה כן אפשר לאכול בתודה מתן

    הרב גלעד שטראוס

    01/02/14 20:21

  • נזם

    שלום הרב,האם יש בעיה בנזם באף? לא כ"כ בולט...

    הרב גלעד שטראוס

    01/02/14 20:12

  • ר' נחמן קרוכמל

    בס"ד שלום, אשמח לדעת מה היחס של היהדות האורתודוקסית לתורתו של רנ"ק- ר' נחמן קרוכמל ולתנועת "חכמת ישראל (מהמאה ה-19). תודה רבה! שמרית.

    הרב גלעד שטראוס

    28/01/14 23:07

  • יעצו עלי רע

    שלום כבוד הרב !! פעם הייתה לי חברה ואז שנפרדנו חזרתי בתשובה וגיליתי אחרי תקופה שלא הבנתי למה כולם שונאים אותי אז גיליתי שהיא אמרה עלי עליי שקרים ובכך גרמה לכולם לשנוא אותי .. מה אתה מציע לעשות ? תודה .

    הרב גלעד שטראוס

    27/01/14 09:00

  • ספר בראשיתפרשות נח - לך לך

    התשבות שרשמתי נכונות? בן כמה היה נח כאשר המבול התחיל ? * בן 500* בן 600 בן 150 בן 357 בן כמה היה שם בן נח כאשר המבול התחיל ? * בן 90 בן 100 בן 102 בן 98 * כמה זמן נמשך המבול ? * 150 יום. 40 יום.* בדיוק שנה. 5 חודשים. רש"י: בחודש השני - רבי אליעזר אומר זה מרחשוון, רבי יהושע אומר זה אייר. על פי איזו שיטה פירש רש"י את הזמנים במהלך המבול ? * שיטת רבי אליעזר* שיטת רבי יהושע מהן עונות השנה המנויות בדברי ה' לאחר המבול ? * קיץ* אביב קציר* לילה קור* זרע* סתיו יום חום* חורף* מה הותר לנח לאכול של הותר לאדם הראשון ? מהי ההגבלה בהיתר זה ? * הותרו בשר ודגים, אך אסור לאכול אבר מין החי.* הותרו דגים בלבד, אבל רק כאלה שיש להם סנפיר וקשקשת. הותרו בשר ודגים, אבל רק אם אוכלים אותם עם ירקות. הותר בשר בלבד, אבל בלי כולסטרול. "וַיִּקַּח אַבְרָם אֶת-שָׂרַי אִשְׁתּוֹ וְאֶת-לוֹט בֶּן-אָחִיו וְאֶת-כָּל-רְכוּשָׁם אֲשֶׁר רָכָשׁוּ וְאֶת-הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-עָשׂוּ בְחָרָן..." - מיהם הנפש אשר עשו בחן על פי רש"י ? * קרובי משפחה שהצטרפו אליהם. אנשים ונשים שאברם ושרי גיירו.* הצאן והבקר של אברם ולוט. הם לקחו איתם את העצמות של תרח. מדוע רועי אברם ורועי לוט רבו ? * ע"פ רש"י. כי לאברם היה רכוש רב יותר משל לוט ורועי לוט קינאו. כי לוט חיפש סיבה להיפרד מאברם ואמר לרועיו להתחיל במריבה. כי רועי אברם היו מהכנעני ורועי לוט מהפריזי. כי רועי אברם הוכיחו את רועי לוט שהיו רועים בשדות זרים.* מה הייתה טעותם של רועי לוט ? * ע"פ רש"י. הם לא ידעו שלוט יירש את כל הרכוש של אברם אחרי מותו. הם לא ידעו שהארץ שייכת לכנעני ועדיין לא ניתנה לאברם.* הם חשבו שעמי הארץ אינם מתפרנסים מחקלאות. הם חשבו שבסדום יש אנשים יותר טובים מאשר בארץ כנען. אילו מהאירועים הבאים התרחשו לאחר ברית בין הבתרים ? * אברם נלחם נגד 4 המלכים. אברם הפך לאברהם ושרי לשרה.* אברם ולוט נפרדו.* הגר ברחה מפני שרה.* ישמעאל נולד. אברם ירד למצרים בגלל הרעב*. אברהם עשה ברית מילה.

    הרב גלעד שטראוס

    26/01/14 15:00

  • סכסוך

    שלום לרב,ברצוני לשאול אותך שאלה: סיפרתי לחברתי הטובה דבר לא טוב שמישהי אמרה עליה(הן לא מכירות אחת את השנייה כל כך טוב) הרגשתי צורך כי היה לי קשה להסתיר זאת מפניה. חשבתי בתחילה שאני עושה מעשה טוב,אך מיד הרגשתי שסיכסכתי ביניהן. יש איזשהו פיתרון לכפר על מה שעשיתי?

    הרב גלעד שטראוס

    26/01/14 08:20

  • מה זה נשמה?

    מה זה נשמה ומה היא מרגישה מבחינת סבל בגיהנום?

    הרב גלעד שטראוס

    26/01/14 08:15

  • צער בעלי חיים

    חז"ל מתעלמים מצער בעלי חיים - למה ? ידוע כמה חמור לצער בעל חי, שהיא מצוות עשה מן התורה, ראה מה קרה לרבי יהודה הנשיא כאשר ציער עגל, "פעם אחת הוליכו עגל לשחיטה. ברח העגל והכניס את ראשו תחת כנפי בגדו של רבי, כמי שאומר: "הצילני!" אמר לו רבי: "לך, לכך נוצרת!" אמרו (מן השמים): הואיל ואינו מרחם, יבואו עליו ייסורים. וסבל יסורים במשך 13 שנה ורק על ידי מעשה חלפו. רבי, לא הזיק, לא הכה, לא ציער את הבהמה, פשוט לא ריחם - וראו מה עונשו. ובכן, נתקלתי בסוגייה שהטרידה אותי במסכת סוכה דף כב, רק קראתי ובכיתי על האכזריות הנוראה. שם חכמים דנים, האם אפשר להשתמש בבהמה כדופן לסוכה. רבי מאיר: פוסל רבי יהודה: מכשיר בהמשך חכמים מנסים להבין את עמדת רבי מאיר שאוסר להשתמש בבהמה כדופן לסוכה (כאילו שעמדתו של רבי יהודה לא בעייתית) אז מה הסיבה שרבי מאיר פוסל? הוא חושש שהבהמה תמות או שפשוט תברח. חכמים מנסים להתיר את חששותיו של רבי מאיר על מנת שיצדד לשיטת רבי יהודה. ומציעים פיתרון: פיל קשור(!) למה דווקא פיל? גם אם היא תמות - מספיק גודל גופה לשמש כדופן. וכמובן לא תברח - נקשור אותה. אך התלמידים שואלים: "לפיל יש רווח בין הרגליים ובין הקרקע לבטן", ואז בדופן נוצר חור. אבל הפיתרון מגיע: נמלא את הרווח שבין רגלי הפיל בענפים וזרדים ויעלם החור. אבל התלמידים שואלים: ואם הבהמה תחליט לרבוץ ולנוח בכל זאת היא צריכה להחזיק דופן לסוכה למשך 7 ימים! ובמצב שכיבה גובה גופה פחות ממטר כנדרש. והפיתרון: נקשור אותה מהבטן לגג הסוכה כלפי מעלה כך שלא תוכל לרבוץ ולשכב. איפה החמלה והמוסריות לבעלי חיים? למה לקשור בהמה מסכנה בצורה שאין לה אפשרות לנוח ולשכב למשך שבעה ימים ולמלא את חלל האוויר בעצים, רק בגלל שאין לכם עם מה לעשות דופן לסוכה?! תחשוב משפחה יושבת באווירת חג בתוך הסוכה, והפיל כיצור חי, מבקש לנצח את חרדת המוות ומשמיע את קולותיו המעונים, והפחד וחוסר היכולת שלו להתמודד עם הבדידות, ומה שמעניין את יושבי הסוכה או בכלל אותם אנשים שחיו באותה תקופה (עובדה שהשאלה הזאת לא הטרידה אותם) "אל תדאגו , הסוכה תישאר כשרה, הוא קשור מכל הכיוונים, גם אם הוא ימות ויצטמק, הדופן ישאר מכוסה" איך אנשים באותה תקופה יכלו לחגוג סוכות יחד עם פיל מת?! ואם לא מת, להתעלם ממצוקתו למשך שבעה ימים? כנראה שאנשים

    הרב גלעד שטראוס

    26/01/14 08:14