• סליחה, משהו שומע אותי?

    (פעולה למעלות ומעלה - בעקבות דף המקורות בבקשה) מבוא: מה קורה לנו כשאנו עומדים בתפילה ולא מקבלים את מבוקשינו ? מה צריכה להיות נקודת המוצא שלנו כשאנו מתפללים ומבקשים ? על דרישה, בקשה ותפילה בפעולה שלפניכם

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • אילו היה לי ...

    (פעולה בעקבות דף המקורות "בבקשה" וכהמשך לפעולה על חטיפת נחשון וקסמן הי"ד.) למדריך - כדאי לקרוא קודם כל את דף המקורות "בבקשה..." מבוא: מה היה קורה לנו אילו היינו מקבלים כל מה שעולה על ליבינו - ללא קשר אם מגיע לנו או לא ? איך היינו מרגישים ? מה קורה לילד קטן שרגיל לקבל כל מה שנותנים לו?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ''...ועצת ה' היא תקום.''

    (פעולה שניתן להעביר בחבריא א' ובחבריא ב' ברמות שונות) מבוא: בפעולה הקודמת ראינו כי קשיים ומצבים חריגים בחיינו מניעים אותנו להתפלל. דוגמא לכך היא סיפור חטיפתו של נחשון וקסמן הי"ד. באמצעות פעולה זו אנו רוצים להדגיש שלוש נקודות עיקריות: 1. אין לנו כבני אדם את היכולת להבין את מהלכיו של הקב"ה. אנו מאמינים כי הקב"ה 'רואה' את המציאות בהיקף גדול יותר לעומת הראיה המצומצמת שלנו. שיקוליו הם ביחס של אב ובן. 2. מהות התפילה היא קרבת אלוקים. 3. כפועל יוצא של הנאמר לעיל, מחובתנו לדעת כי כל סיבת הצרה או החסר שהקב"ה מזמן לנו, זה אמצעי שנוכל להתפלל.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • אם קשה לפעמים היא הדרך

    כל אחד בודאי זוכר שעה קשה בה חש צורך להתפלל : בזמן מלחמה או כשמישהו חולה. מדוע דווקא מצבים אלה מעוררים בנו חשק לתפילה ? האם פנייתנו לה' היא רק כשאנו צריכים ממנו משהו ?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בשיא הטבעיות

    מבוא: להתפלל. שלוש פעמים ביום להתפלל. האם תמיד אנו מרגישים צורך לעמוד בתפילה? אולי לא תמיד, אבל ישנם רגעים שבהחלט כן! מתי?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • חבריא ב' -מוערבות חברתית מגשימה ?

    רקע: כשאנו שומעים את המושגים האלו של מעורבות חברתית והגשמה אנו חשים במידה מסוימת איזשהו כאב בטן , משום שאלו מושגים שטרם למדנו להשתמש בהם היטב אך ליבנו אומר לנו שהם מתייחסים גם אלינו. השאלה שאנו נדרשים לברר היא איך ומתי או בעצם מהי הגשמה ומזה מעורבות מתוך "נושאים מוועידת היחוד והיחד "

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עם הפנים לעם ישראל-להיות מספר 1 זה מחייב

    החניך יכיר את תפקידו של עם ישראל. החניך יבין שעליו ליטול חלק בתפקיד הלאומי. מתוך "נושאים מוועידת היחוד והיחד "

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • דמוקרטיה ויהדות

    מטרות: החניך יתלבט בשאלה האם יש סתירה בין דמוקרטיה ויהדות. החניך יעמיק את תפיסתו לגבי הקשרים בין דמוקרטיה ויהדות. מתוך ועידת היחוד והיחד

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • היום הראשון

    כללים והסברים בדבר היום הראשון לקייטנה, ומספר רעיונות להתחלה.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • שבת

    רעיונות לשבת

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • צה''ל

    החניך יכיר באופן כללי את חילותיו העיקריים של צה"ל, ויבין שתנאי לחימתו של הצבא הוא האיכות האנושית של אנשיו , מידת המוטיבציה ומסירות הנפש.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עדות ומנהגים

    הכרה עם עדות שונות בחברה הישראלית.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • מדינה עברית שפה עברית

    ילמד על דמותו של אליעזר בן יהודה, ויכיר שימושים שונים בשפה העברית.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ......ומה הספור שלנו???

    רעיון קטן למימוש הסיפור של עליית יהודי אתיופיה

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עליות שנות ה- 50

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ונמשכת שיירה ...

    מטרת הפעולה : החניכים יבינו שבמשך כל הדורות היה קשר רצוף בין עם ישראל לארצו.

    חמלקת הדרכה

    02/04/03 00:00