• אם תרצו אין זו אגדה

    חלומות ואיך מגשימים אותם

    תיובתא

    21/09/03 00:00

  • קדש חייך ...

    משמעות המושג "קידוש ה' בחיים" היא משמעות עמוקה ומלאת תוכן, "קידוש ה'" אינו משהו חד פעמי אלא משהו יום- יומי שבא לידי ביטוי במעשינו יום, יום דקה, דקה. נצליח לקדש שם ה', כשאמונתנו תקרין ותשפיע על עצם חיינו. על יכולתנו להשקיע בפרטים קטנים. על מסגולתנו להתמודד עם קשיים. על יכולתנו לתרגם ערכים וסיסמאות לעשייה יומיומית ואמיתית בהתמדה!

    מחלקת הדרכה

    19/09/03 00:00

  • ברכת ה' בזכות מצות פדיון שבויים

    על חשיבות מצוות פדיון שבויים והכנסת אורחים.

    מורשת אבות

    18/09/03 00:00

  • על דרכו החינוכית של הרב צבי יהודה זצ''ל (א)

    חלפו עשרים שנה מאז הסתלקותו של מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל לגנזי מרומים, אבל עדיין ממשיכה דמותו המיוחדת להשפיע על תלמידיו. מהו מקורה של הצלחתו החינוכית?

    הרב אלישע אבינר

    15/09/03 00:00

  • להרים דגל (ב)

    "דגל חברתי משותף יש בו צדדים שליליים ומזיקים: הוא מוביל להליכה בתלם אחד. כולם צועדים יחד, כולם מתנהלים כמו "עדר"..." -דגל חברתי: יתרון או חסרון?

    הרב אלישע אבינר

    08/09/03 00:00

  • חובת דיווח - אחריות אישית ! או לא תעמוד על דם רעך. . .

    מה עלינו לעשות במקרה ואנו מגלים חשד שאכן ישנו מישהו שאנו מכירים שלדעתנו סובל מהתעללות שכזו. מדוע אנשים כה רבים נמנעים מלדווח על מקרים קשים - מחקרים הוכיחו שלעתים זה נובע מתוך הנחה שבוודאי מישהו אחר כבר ידווח ... בפעולה זו נדבר על החובה שלנו לדווח במקרים כאלו לרשויות המתאימות וראיה שלנו את המצב כי אחריותנו האישית הבלעדית !!!

    מחלקת הדרכה

    02/09/03 00:00

  • תגיד תודה !

    תפילה בהגדרתה הפשוטה ביותר, היא מעין שיחה עם הקב"ה: קירבה אל ה'.אם תרצו במילים יותר גבוהות- דבקות הנשמה בבורא.לפני שנכנס לעובי הקורה, ללמוד על משמעות התפילה ומטרותיה.

    01/09/03 00:00

  • היחס אל הטבע (בעקבות ט''ו בשבט)

    רק מי שאטום לטבע, ליופי, לחיים, ומסתגר במגדל השן של האותיות הקטנות שבספרים ומנותק מהאור הפרוש על החיים, עשוי לשלול את ההתרגשות העמוקה מהיופי שבבריאה האלוקית הסובבת אותנו.

    הרב אלישע אבינר

    01/09/03 00:00

  • מעשה שהיה לפרשת ''יתרו''

    על התורה, על בושה , על אנשי חיל , ועל סדר עדיפיות – 4 מעשיות לפרשת יתרו.

    01/09/03 00:00

  • ט''ו בשבט והחינוך לאהבת ארץ ישראל

    מצויים שני מסלולים חינוכיים לחיזוק האהבה לארץ: מסלול ה"לבבות" ומסלול "המעשים" . וכבר נקבע ב"ספר החינוך", "אחרי המעשים נמשכים הלבבות"… - הרב אלישע אבינר במאמר לקראת ט"ו בשבט.

    הרב אלישע אבינר

    01/09/03 00:00

  • מעשה שהיה - לפרשת בשלח

    על כוחה של אמונה גם מול הראיה – 2 סיפורים לפרשת בשלח.

    01/09/03 00:00

  • מדד ההצלחה מול מדד המאמץ

    "החברה המודרנית מודדת את האדם לפי הצלחותיו. הצלחתו ב"חיים" קובעת את מעמדו. קנה מידה זה חדר גם לתחום החינוך." - הרב אלישע אבינר על מדד ההצלחה.

    הרב אלישע אבינר

    01/09/03 00:00

  • איכות וכמות בחינוך

    לרשותו של המחנך - הורה או מורה - לא עומדים משאבים חינוכיים אינסופיים. לכן, מתעוררות שאלות רבות של סדרי עדיפויות בהקצאת המשאבים. גם כאשר מצוי שפע של משאבים, מתעוררות שאלות של העדפה - מה עדיף?

    הרב אלישע אבינר

    01/09/03 00:00

  • מעשה שהיה – לפרשת בא

    על דרך ארץ ועל הפחד מאחרים – 2 סיפורים לפרשת בא.

    01/09/03 00:00

  • הגיע הזמן לחזור ... בשאלה!

    בשנים האחרונות מסתמנת שוב תופעה הולכת וגוברת של "הורדת הכיפה", יותר ויותר חבר'ה מעיזים לקום ולעזוב את "הדת" ולפרוק מעליהם את עול המצוות, והשאלה הנשאלת היא - למה? והאם זה נורא כ"כ? - נקודה למחשבה.

    יונתן בן הראש

    01/09/03 00:00

  • לימוד הזכות כיצד? (סיום)

    "מכל מקום למדנו שנדרש חוש יצירתי יוצא דופן כדי ללמד זכות על הזולת. הרבה דמיון. אין זה מפתיע, החיים עצמם אינם שגרתיים, הם מלאי הרפתקאות שונות ומשונות." - הרב אלישע אבינר מסכם את ענין לימוד הזכות. חלק שלישי.

    הרב אלישע אבינר

    01/09/03 00:00