יועצת בית ספר ממליצה: אל תשלחו את הילדים שלכם להופעה של אייל גולן

התקרית האחרונה בהופעה של אייל גולן, כשבקבוק נזרק מהקהל והוא קילל מול אלפים, היא רק תזכורת נוספת למה שידענו כבר קודם: הוא ממש לא הדמות שאתם רוצים שתחנך את הילדים שלכם

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 16/07/24 14:06 י בתמוז התשפד

יועצת בית ספר ממליצה: אל תשלחו את הילדים שלכם להופעה של אייל גולן
אייל גולן, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

גם הילדים הקטנים שלי אוהבים לקפץ בסלון לצלילי "עם ישראל חי" בקולו של אייל גולן, שיר שהפך להמנון המלחמה והצליח להרים את רוחו של העם. אבל האם הייתי רוצה שהם יגדלו על שיריו, ילכו להופעותיו ויעריצו את דמותו? כנראה שלא. ודאי גם אתם נחשפתם לסיטואציה של גולן מההופעה אתמול (ב'), כשבקבוק נזרק לעברו ושצף קללות נזרק לקהל, אך זו כמובן לא הסיבה היחידה להיעדר מהופעותיו של הזמר הוותיק.

אם זרקתם את הספרים של חיים ולדר, זה הזמן להפסיק לשמוע שירים של אייל גולן

אם זרקתם את הספרים של חיים ולדר כשהפרשה התפוצצה לפני שלוש שנים, זה הזמן גם להפסיק לשמוע שירים של אייל גולן, ועוד יותר להגיע להופעות שלו. גם את ולדר לא הספיקו להרשיע לפני שהתאבד, וגם גולן לא הורשע - אך זה לא פותר אותו מהמעשים שעשה. התיק נסגר מחוסר ראיות, הבנות הצעירות שהתחילו להעיד נגדו הרגישו שהסיטואציה מורכבת להן מדי (מי שדיווחה אי פעם על פגיעה מינית יודעת כמה קשה זה), אבל זה לא אומר שזה לא קרה. גם גולן הודה שהיו דברים, רק טען שלא ידע שהן קטינות. תחליטו אתם מה דעתכם.

וזה לא הכל, כמובן. גם אם מניחים בצד את הפרשה המסובכת, ההיסטוריה של גולן לא מציבה אותו כדמות אידיאלית להערצה. הוא כבר הספיק להתגרש פעמיים ולהביא ילדים עם 3 נשים שונות (אי אפשר לשכוח את האמירה הנפלאה ההיא: "כמה אתה יכול לאכול סטייק אנטריקוט? אני רוצה לפעמים לאכול גם פרוסה עם שוקולד"), וגם מערכת היחסים שלו עם דניאל גרינברג האחרונה לא זכתה לסיקור מחמיא במיוחד (בין השאר כשסיפרה בסטורי שהיא קונה לא קונה מכנסיים צמודים כדי שלא יגזור לה אותם).

מי שאומר ש"יצא לו" מתוך עצבים, שיחשוב האם הוא מעוניין שגם לילדים שלו "יצא" קללות מחרידות כשהם כועסים

המקרה האחרון, מההופעה אתמול, רק מתווסף לרשימת הסיבות. מי שאומר ש"יצא לו" מתוך עצבים, שיחשוב האם הוא מעוניין שגם לילדים שלו "יצא" קללות מחרידות כשהם כועסים. האם זה האדם שלפיו הייתם רוצים לגדל את הילדים שלכם? האם זה המודל האנושי שבני נוער צריכים להעריץ?

סערת אייל גולן היא הזדמנות טובה עבורנו לעצור ולשים לב מה הילדים שלנו שומעים ורואים, ולמי אנחנו רוצים שהם ייחשפו בגילם הצעיר והרגיש. אדם שפגע בנערות ובנשים הוא לא אדם שאנחנו רוצים לפרנס וגם לא לשמוע את שיריו או להיות בהופעות שלו. בדיוק כפי שהוצאנו את ספריו של ולדר, וכפי שנרחיק מהקהילה אדם פוגע ומסוכן, כך גם כאן לא צריך לתת יד לפגיעה מכל סוג שהיא. תגידו שזה רק מוזיקה, אבל היכן נמצא הלב של בן אדם יותר מאשר בשיריו?