תכננו לכם יום במגדל הכי יפה בירושלים

רוצים לחשוף את ילדיכם לאומנות והיסטוריה בצורה חווייתית ויצירתית? תכננו לכם יום במגדל הכי יפה בירושלים. קיץ במוזיאון מגדל דוד –תערוכת 'אבן נייר ומספריים' של האמן הבינלאומי קארן סרגסיאן, היא הזדמנות לחשוף את הילדים לאומנות עכשווית ודינאמית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/07/18 12:40 יג באב התשעח

תכננו לכם יום במגדל הכי יפה בירושלים
צילום: עודד אנטמן וריקי רחמן

תערוכת 'אבן נייר ומספריים' של האמן הבינלאומי קארן סרגסיאן, היא הזדמנות לחשוף את הילדים לאומנות עכשווית ודינאמית. הדמויות מדהימות, כאילו מסתתר בתוכן אדם או דחליל העשוי לקום בן רגע לתחיה. רכשנו חוברת פעילות, ונהנינו להסתובב בין הדמויות המפוזרות במצודה המרשימה. חילקו לנו מפה המראה היכן במצודה נמצא כל פסל- סה"כ תשעה פסלים. כיוון שהמגדל כל כך גדול אפשר ממש להיות יצירתיים וליהנות מכל מה שיש למקום להציע. הילדים הכינו יצירות בחצר הפעילה בתוך אוהל בחצר שהוקם במיוחד לקיץ- אני שמחתי לגלות שהאוהל ממוזג ונעים מאד. 

לאחר מכן הצטרפנו לסיור מודרך המותאם למשפחות, המדריך היה מאד סבלני וידע איך לדבר עם הילדים. למרות שכבר עשינו סיבוב בין הדמויות, גילינו עוד צדדים וסיפורי "מאחורי הקלעים" שלא הכרנו. הדמויות הן מחווה לאנשים ומנהיגים שהיו כאן בירושלים. בין הדמויות- אנה טיכו, המלך שלמה, כורש ועוד.. היה מעניין וזה נתן פתח לילדים לשאול וללמוד.

צילום: עודד אנטמן וריקי רחמן, יחצ

ניתן גם להירשם לסדנאות יצירה אחר הצהריים בתשלום נוסף. אנחנו נרשמנו לסדנת קווילינג - עולם שלם של צורות מרצועות נייר מגולגלות. אם עד עכשיו לא נדבקתם בשיגעון הקווילינג, זו הזדמנות מצויינת. זה מרגיע, זה פשוט, והילדים השתגעו על זה. יצאנו משם עם יצירות יפייפיות ושימושיות. יש גם אפשרות להירשם לסדנת עיסת נייר וסדנת לוח מגנטי עם דפי ממורי. כל הסדנאות הם סביב נייר ומספריים, האבן היא בעצם אבני המצודה, שנותנות בית נפלא לתערוכה.



תערוכת לונדון בירושלים 
התערוכה שופכת אור על חיי החברה והתרבות בירושלים בתולדות העיר. התערוכה מוצגת בצורה מאד אינטראקטיבית ויכולה להתאים לילדים מעל גיל 8. בתערוכה יש שחזור של בר הפינק המיתולגי, מסכים אינטראקטיבים עם סרטונים ותמונות ,קולנוע יומי – הקרנת סרטים באורך מלא מתקופת ימי המנדט. לאחר סיבוב בתערוכה, ישבנו בקולנוע המשוחזר ליהנות מ"הקוסם מארץ עוץ" באורך מלא.

אם אתם מעוניינים להפוך את החוויה ליותר מתאימה לתשעת הימים ניתן להסתובב בתערוכת הקבע של המוזיאון המספרת את סיפורה של ירושלים. החדרים הממוזגים  מחולקים לפי תקופות, ההסברים מעניינים וניתן לרכוש אודיו גייד שהופך את החוויה ליותר עמוקה מבחינת תוכן. 
אחרי שנהנינו מכל פעילויות היום שיש למוזיאון להציע, קפצנו לשדרת ממילא שנמצאת  2 דקות מהמגדל לאכול ארוחת ערב.

מופע הלילה החדש – המלך דוד
חזרנו בשעה 20:30 למגדל דוד לצפות במופע הלילה החדש – המלך דוד. מופע חדש ומרהיב ביופיו. הילדים צפו בשקיקה וכולנו נשבנו בקסם שיש למצודה להציע בלילה. המופע מצליח להעביר נקודות מפתח בחייו של דוד המלך דרך צלילים וחוויה של צבע ואומנות. היה יום מושלם שכולו מגדל דוד.
שימו לב שכיום מופיעים במקביל שני מופעי לילה. החיזיון הקלאסי - המספר את סיפורה של ירושלים, והמופע החדש של המלך דוד. הלכנו למופע החדש כיוון ששנה שעברה צפינו בחיזיון הקלאסי ונהנינו מכל רגע ומחוויית הצפייה הלילית המדהימה הזאת.

צילום: עודד אנטמן וריקי רחמן, יחצ

התצפית והמצודה
הילדים יהנו מלטפס בין מגדלי המצודה ולהציץ בין החרכים ששימשו פעם להגנה על המצודה. לאחר מכן טיפסנו לתצפית. כשהגענו למעלה הייתה תחושה של התרגשות באוויר. ממרום המגדל נשקף נוף מרהיב בתצפית של 360 מעלות: העיר העתיקה והחדשה של ירושלים, ארבעת רובעיה, שכונות העיר החדשות, הר הזיתים, הר הצופים מדבר יהודה. זה מאד התאים לשלושת השבועות , והנגיש לילדים את סיפור ירושלים, חורבן בית המקדש ועוד.
 

מתאים לילדים גילאי 5-12 , הכניסה לילדים חינם 
15.7 – 30.8

עוד פרטים על המוזיאון