"משעמם לי"? כנס ליוטיוב ללמוד משניות

"רצים למשנה" הוא פרויקט שמייצר סרטון יומי כייפי ללימוד משנה בקלות בימי החופש הגדול שסוחף אחריו אלפי ילדים. ועכשיו יש גם פרויקט למימון המונים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 02/07/17 10:15 ח בתמוז התשעז

"משעמם לי"? כנס ליוטיוב ללמוד משניות
קליפ רצים למשנה, צילום: צילום מסך יוטיוב

אם גם הילדים שלכם משתגעים בחופש, כנראה שעוד לא שמעתם על "רצים למשנה" של מרכז הלכה והוראה.

"מטרת המרכז היא לקחת לימודי יהדות ולהעביר אותם לילדים לעומק, אבל בצורה ידידות, מחוברת לחיים, משמחת" כך מספר הרב יוסף צבי רימון, ראש מרכז הלכה והוראה: "יש לנו שיטה מיוחדת ללימוד משנה שיצאה בספר בשיתוף הרב מאיר פכלר. מדובר בשיטת הכאמד"ט- שיטה ייחודית המפרקת את המילים של המשנה ל: כותרת, אומר, מקרה, דין וטעם. כך הילד יכול לעשות תרשים מהמשנה עוד לפני שהבין אותה וזה מאפשר לו לפצח אותה בקלות. לפני כמה שנים חשבנו מה עושים הילדים בחופש. החלטנו להתחיל ליצור סרטונים ללימוד משנה. הסרטונים בני כמה דקות ומאוד מושקעים. העלינו את הסרטונים לאתר המרכז ולאתר מיוחד הנקרא "רצים למשנה".

מאז בימי החופש יש אלפי צפיות ביום ולפעמים 20,000 כניסות ביום. שמענו על בתי ספר שמשתמשים בסרטים ללימוד משנה. הילדים מחכים כבר לקיץ - כל יום עולה סרטון, זהו מבצע מדהים. זה המקום להודות לצוות מרכז הלכה והוראה- אביעד בר טוב, שירה פלברט, מוטי שרגא וישראל רוזנברג, וכמובן לרב אברהם ליפשיץ ראש החמ''ד ולרב איתיאל בר לוי האגף לתרבות תורנית".

איך בנויים הסרטונים?

"השנה הסרטונים עוסקים במסכת סוכה, אז הכל מצולם בנאות קדומים בסוכות המפורסמות שלהם. יש לנו שחקנים, המשניות נלמדות ב"מעבדת משניות", אנחנו משלבים בסרטונים אמצעים טכנולוגיים ויש גם הדגמה של חברותא, פעם עם בנים ופעם עם בנות. השקעה מאוד גדולה וסרטונים מעניינים ומיוחדים." 

למה פתחתם במבצע גיוס המונים ב Jgive?

"הסרטונים מאוד יקרים, ואנו רוצים לייצר 38 סרטים חדשים לקיץ הנוכחי. יצאנו בקמפיין כדי לגייס יותר ילדים ללימוד וגם כדי שאנשים יהיו שותפים.  אנחנו רוצים שהכל יהיה בחינם כדי שכמה שיותר ילדים יוכלו ללמוד איתנו. הפרויקט עולה יותר מחצי מליון ש"ח. הצלחנו לגייס חצי מהסכום ממשרד החינוך ומתרומות, וחסרים לנו עוד 300 אלף ש"ח שאותם אנחנו מנסים לגייס. הגענו ל-200 אלף ש"ח עד עכשיו ואנחנו צריכים עוד דחיפה. פרויקט מימון ההמונים הוא בפלטפורמת התרומות Jgive , ואנחנו פונים לציבור ומבקשים להשתתף איתנו". 

 

לתרומות היכנסו לפרויקט "רצים למשנה" באתר Jgive

 

סרטון על פרויקט הגיוס:

 


 

קליפ "רצים למשנה" (עם אהרון רזאל!):