מגמות האומנות בחמ"ד נושאות ומציגות פרי

עשרות תלמידים ממגמות אומנות ברחבי הארץ הציג את יצירותיהם במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים. בעתיד צפויים שיתפוי פעולה נוספים בין החמ"ד למוזיאונים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/17 12:50 כא באדר התשעז

מגמות האומנות בחמ"ד נושאות ומציגות פרי
דוברות, צילום: דוברות

במסגרת שבוע החמ"ד נפתחה במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים התערוכה ה-13 של בוגרי מגמות האמנות בחמ"ד. התפתחותן הענפה של מגמות היצירה בחינוך הדתי היא עובדה שאין להשיגה אחור. בתערוכה מוצגות עבודות של 73 תלמידים ותלמידות בוגרי מגמות אמנות מכ-40 בתי ספר ברחבי הארץ. אוצרת התערוכה היא האמנית והאוצרת ליאורה לוי.

מספרי מגמות האמנות בחינוך הדתי הולך ועולה והיום הוא עומד על למעלה ממאה מגמות ברחבי הארץ. המבקרים בתערוכה יכולים להתרשם ממגוון הטכניקות והחומרים בהם עוסקים התלמידים ביצירתם וממגוון הנושאים בהם המעסיקים אותם, נושאים כגון: זהות אישית, משפחתית, דתית, ביקורת חברתית, התייחסות למצב הביטחוני ועוד נושאים רבים. התהליך היצירתי שאותם עוברים התלמידים הוא פנימי ועמוק ושמתבטא בכלים אמנותיים ובכישרון רב.


(צילום: דוברות)

הטקס החגיגי של פתיחת התערוכה התקיים במעמד של כ- 500 איש, יוצרים, מורים, מנהלים, בוגרים הורים ובני משפחה ובו חולקו מלגות לימודים לתלמידים מוכשרים על ידי מכללת תלפיות בחולון, מכללת אמונה לאמנויות בירושלים ומכללת HIT בחולון.

כיתות אמנות רבות הגיעו לתערוכה מרחבי הארץ כדי להתרשם מהתערוכה וכן התקיימו בה סדנאות לתלמידים שיצרו בהשראתה. השבוע בקרו בתערוכה ביוזמת החמ"ד מנהלים של כל המוזיאונים של משרד הביטחון על מנת להתרשם משיתוף הפעולה הייחודי בין בפיקוח על האמנויות במינהל החינוך הדתי לבין מוזאון אסירי המחתרות מתוך מטרה לקיים מיזמים כאלה במוזיאונים נוספים.

ראש החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ סיפר על התערוכה במקום, "היה ביקור של לא מעט אוצרים שבאו לראות את התערוכה של החמ"ד ואנשים יצאו עם התפעלות עצומה". לדבריו החמ"ד שם דגש רב על הפעילות האומנותית, "מגמות היצירה של החמ"ד ובכלל תחומי האומנות, הקולנוע, המחול וכו', תופסים מקום מאוד מרכזי אצלנו. זה דבר מופלא בעיני".

ליפשיץ סיפר על מרכז מיוחד שקם לזכרו של סגן הדר גולדין, שגופתו עדיין מוחזקת ע"י חמאס בעזה, "פתחתנו מרכז אזורי על שמו של הדר גולדין יחד עם משפחתו בגוש עציון. הדר בעצמו, מעבר לשירותו הצבאי, היה איש של אומנות וצייר ציורים מדהימים". ראש החמ"ד אומר כי תנופת היצירה והאומנות רק בתחילתה, "אנחנו מתכוונים לפתוח מרכזים דומים ברחבי הארץ. עם ישראל בארצו זה לא רק קיבוץ גלויות, אלא גם פיתוח האישיות של האדם עם כל הכוחות והכשרונות שיש לו. השילוב של אומנות ויצירה עם חינוך ותורה זה דבר חשוב שמהווה חלק בלתי נפרד מהתפתחותו של כל תלמיד וכל אדם".