כלת 'סובב ישראל': בתיה גימפל מממ"ד תורני לבנות בהר נוף

את המקום הראשון בחידון ארצי בנושאי גיאוגרפיה וידיעת הארץ "חידון סובב ישראל", קטפה, בהפרש של נקודה אחת, תלמידת ממ"ד תורני בנות בהר נוף בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/17 11:49 כד באדר התשעז

כלת 'סובב ישראל': בתיה גימפל מממ"ד תורני לבנות בהר נוף
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

בתום תחרות צמודה במסגרת גמר חידון "סובב ישראל" שהתקיים הערב בירושלים, הוכרזה בתיה גימפל מממ"ד תורני לבנות, הר נוף בירושלים ככלת "סובב ישראל" לשנה זו. למקום השני, בהפרש של נקודה אחת, הגיע מיכאל בלוך מחט"ב קציר א', רחובות. במקום השלישי זכתה עומר עזרן ממקיף ז' הקריה באשדוד.

אירוע שיא חגיגי זה מתקיים מדי שנה, וזו השנה ה- 13 לקיומו. מיזם זה מעודד תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים מכל הארץ ומכל המגזרים ללימוד מעמיק בנושאי גאוגרפיה וסביבה בישראל. הפרס לכלת "חידון סובב ישראל" הוא מלגה לשנת לימודים באוניברסיטת תל אביב.

(צילום: יוסי זליגר)

12 תלמידים עלו לגמר "סובב ישראל" לשנה זו והם מייצגים בתי ספר שונים מכל הארץ -התיישבותיים ועירוניים מהגליל בצפון ועד "עוטף עזה" ואילת בדרום. העולים לגמר מייצגים נאמנה את הרב תרבותיות של החברה הישראלית והם ממגזרים שונים - החילוני, הדתי והדרוזי.

השאלה שקבעה את הזוכים במקומות הראשונים נשאלה על ידי שר החינוך מר נפתלי בנט ועסקה בחזונו של הרצל על העיר ירושלים לרגל ציון "שנת ירושלים" במערכת החינוך. חתן פרס ישראל, פרופ' משה ברוור, כיבד את האירוע בנוכחותו.