ערכה משפחתית וחווייתית לט"ו בשבט

רחל שירה אזרד​​-מעבירה סדנאות אומנות שמחברות בין חומר לרוח, פיתחה והפיקה ערכת סדר ט"ו בשבט עשירה וחווייתית המכילה בין היתר: מדרשים, משחקים, שירים, ושאלות שיח פשוטות ועמוקות במטרה להשקיע בזמן המיוחד בו מתכנסת יחד כל המשפחה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 17:12 יג בשבט התשעח

ערכה משפחתית וחווייתית לט"ו בשבט
ערכה, צילום: רחל שירה אזרד​​-

רחל שירה - נשואה ואמא לשניים. גרה בירושלים בהר הזיתים,מעבירה סדנאות אומנות שמחברות בין חומר לרוח, מלמדת יוגה ועוד אך מה שהיא נהנית ממנו יותר מהכל זה מפגשים. מפגש בין אדם לעצמו, למשפחתו, לחבריו ולאלוקיו.

איך נולד הרעיון?

"כשהייתי בתיכון, למדתי אומנות, מחול ועוד.. לאחר התיכון בעודי מתלבטת מה הלאה ולאן פניי, פגשתי במורה שלי לאומנות מהתיכון. כשדיברנו קצת שיתפתי אותה בתחושה, שמצד אחד אני רוצה ליצור. מצד שני, עולם הנפש מעניין אותי, ואני לא יודעת מה לבחור. ואני  זוכרת כמו היום, היא הסתכלה עליי ואמרה: "אחת דיבר אלוקים שתיים זו שמעתי" למה לבחור? זה אותו הדבר בדיוק. אפשר לומר שהיא הצליחה לסכם את התחושה שלי מאז. רצון ליצור חיבור בין העולמות בין האנשים ובתוכנו פנימה".

"חשבתי וחשבתי איך אפשר להנגיש את הסדנאות למשפחות. כי בדרך כלל משפחה תעשה לעצמה מפגש מיוחד כזה באירועים משמעותיים. יומולדת עגול, סיום תקופה, יום נישואין וכו'. שזה נפלא, אבל בעיניי לא מספיק. ופתאום עלה לי רעיון, ליצור סדנא למשפחה, שתגיע עד אליה הביתה, וכל משפחה תוכל ליצור לעצמה הזדמנות מיוחדת, בקלות, כשמישהו כבר חשב עבורם על כל הפרטים. בשביל זה נולדה הערכה.
זה היה מסע משוגע להוציא אותה לפועל בפורמט הזה, ממש כנגד הזמן, אבל כל כך רציתי שאנשים באמת יוכלו לקבל עוד מהזמן.. שזה היה שווה כל רגע.
החלום שלי, שזה יהיה ממש בסיסי לפרגן לעצמנו תוכן. כמו שמשפחה מפרגנת לעצמה פיצה או פירות מפנקים, שככה טבעי ופשוט יהיה לפרגן לעצמנו תוכן, ערך וזמן".
 

 
דף מהערכה

דף מהערכהצילום: רחל שירה אזרד​​

מה הערכה כוללת?

"הערכה כוללת סדר ט"ו בשבט חוויתי מושקע ומעוצב, קטעים, מדרשים, משחקים, שירים, ושאלות שיח פשוטות ועמוקות. ובנוסף ערכת הפעלות שמכילה דברים סביב עצים, צמיחה ויצירה. יצירה מקסימה שמותאמת לגילאים שונים ואפשרויות שונות, משחק כרטיסי שיח מדהים, מיוחד, נוגע וחוויתי. ומשחקי פתגמי עצים. הוא מתאים למשפחות שרוצות זמן איכות, לזוגות שרוצים להעמיק את הקשר. למי שמחפש מה לעשות בט"ו בשבט, ושיהיה אחר, ומשמעותי, ולא רק פירות תוצרת טורקיה. התגובות שקיבלתי על הערכה היו ב"ה מדהימות מקשת רחבה מאוד של אנשים, מורים למתבגרים, הורים לילדים קטנים, זוגות וגם אוכלוסייה חילונית".

החוברת

החוברתצילום: רחל שירה אזרד​​