כולם יהודים טובים כמוני

"בהיותי נער צעיר נהגתי להגיע מדי שבת למועדון הימורים בניו-יורק, סמוך לביתו של הרבי מבויאן. פעם הגיע לביתו קצין משטרה שביקש לדעת מה ידוע לו עלינו. הרבי השיב שכל באי המועדון הם יהודים טובים בדיוק כמוהו"

חדשות כיפה יצחק ברוכי 06/02/14 18:49 ו באדר א'

כולם יהודים טובים כמוני
Shutterstock, צילום: Shutterstock

סיפור על אהבת ישראל של הרבי של סבא שלי, רבי מרדכי-שלמה מבויאן, שבימים אלו מלאו 43 שנה להסתלקותו. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל

באחד מסיבוביו להתרמת צדקה בארה"ב, פגש הרב ש. גינזברג יהודי מבוגר ורווק, אשר שח לפניו את הדברים הבאים: מעולם לא נשאתי אישה ואף לא שמרתי שבת, אולם ברצוני לתת לך צדקה ותעביר אותה בבקשה לשתי מטרות: עבור הכנסת כלה למי שאין ידו משגת וכן עבור הוצאות שבת למשפחות נזקקות. לאחר הדברים פרץ הזקן בבכי וסיפר לרב את הסיפור הבא:

"בהיותי נער צעיר הייתי נוהג להגיע מדי שבת למועדון הימורים בשכונת איסט-סייד בניו-יורק. סמוך למועדון היה ביתו של הרבי מבויאן. לילה אחד הגיע לבית הרבי קצין ממשטרת ניו-יורק על מנת לתחקרו מה ידוע לו עלינו, שכניו מהמועדון. הרבי השיב שכל באי המועדון הם יהודים טובים בדיוק כמוהו.

"ליל שבת אחד הגיעו שוטרים וערכו פשיטה על המועדון, הם החרימו את כל הכסף ועצרו את כל הנוכחים במקום, כולם יהודים, גם אני נעצרתי וידי נכבלו באזיקים. הרבי שמע על כך ומיד ירד אל המועדון, הוא ניגש את אל אותו קצין שחקר אותו, ואמר לו "הרי אמרתי לך שכולם יהודים טובים כמוני. אם ברצונך להכניסם לבית הסוהר עליך להוליכני עמהם. לא אניח שהם יובלו לכלא ואני אשב בביתי במנוחה". הרבי הרבה בתחנונים והפצרות עד שהקצין החליט לשחררם לעת עתה. לפני השחרור הזהיר את הנערים על חומרת מעשיהם ורק כאשר הבטיחו לא לשוב לעסוק במשחקים האסורים ע"פ החוק, הורה להוריד מידיהם את אזיקים ושחררם לביתם.

מאז אותה שבת הפכנו להיות אוהביו של הרבי, כל באי המועדון נהיו מעריציו. כל פעם שהרבי היה יוצא מביתו, היינו עומדים בפניו ביראה ורוכשים לו כבוד רב. במהלך השנים, החברים התפזרו והמועדון נסגר.

"רחוק אני מכל ניצוץ של יהדות, אך כל נדיבותי באה מכוחו של הרבי הקדוש מבויאן", סיים הזקן. "באותו ליל שבת במועדון כשראיתי את פניו של הרבי שבא להצילנו, פני מלאך ממש, באותו רגע ידעתי שה' הוא האלוקים. הבנתי כי מי שמשרתיו הם טהורי לב ואצילים עד כדי כך בוודאי הוא ברא את העולם. זאת ידעתי ולא שכחתי מעולם, לא אני ולא אף אחד מחברי מהמועדון. כל ימי חיינו ממשיך המראה הזה אתנו והידיעה אודות בורא העולם מלווה אותנו כל ימי היותנו על פני האדמה. אין לי ילדים ואיני יודע מהי רחמנות, אך כאשר אני נזכר בפניו של הרבי מבויאן באותו ליל שבת, זולגות דמעות מעיני, דמעות לוהטות מגן עדן, ממקום מושבו של הרבי הקדוש".