תוספת לשעירות ודימום מועט בווסת

חדשות כיפה דפנה מאיר 25/04/13 11:46 טו באייר התשעג

תוספת לשעירות ודימום מועט בווסת

ליועצת שלום,

אני מתנצלת ששלחתי לך שאלה ובה ציינתי שאני סובלת משעירות יתר ובשנה האחרונה דימום מועט בווסת בקושי יומיים המחזורים סדירים בין 28-32 ימים.

ציינתי שעברתי בדיקות הורמונאליות ויצא תקין חוץ מהטסטוסטרון שהיה נמוך יחסית. על אף שנאמר לי שזה תקין יומיים אני מרגישה שמשהו לא בסדר כאילו פתאום הזרימה של הדם תקועה ולא כמו פעם זורמת..

בטעות כתבתי שבבדיקה של אולטרסאונד היה נוזל רב בדוגלס אך להפך בבדיקה הרופא כתב כך:

אין נוזל בדוגלס

יש לציין פריסטלטיקה של מעיים מוגברת באגן.

רחם 35-25-33 ממ רירית 7.4 ממ סדירה.

שחלה ימנית 27-16 ממ מרקם תקין זרימה תקינה

שחלה שמאלית 27-24 ממ מרקם תקין זרימה תקינה.

אני רוצה לדעת האם התוצאות תקינות? האם זה נורמאלי פריסלטיקה של מעיים מוגברת באגן? איך זה משפיע על פוריות? האם עובי רירית נקרא תקיןכי אני יודעת שבסופו של דבר זה מה שמשפיע על כמות הדם בווסת?

איך זה שלא ציין אם יש זקיקים פעם רופאה אמרה לי על זה משהו.

ובנוגע למה שכתבת שטסטוסטרון עלול להשפיע על ירידה בחשק מיני- יש לי בעיה שאני רווקה ומשום מה לא מוצאת גבר שימצא חן בעיני אך אני לא חושבת שיש לי בעיה כי אני מאוד רוצה מישהו רק בפועל אף בחור מאלה שפגשתי לא משך אותי.

האם את חושבת שיתכן שיש קשר בין הדברים?

סליחה שהארכתי ותודה רבה על הייעוץ כי אני מאוד מודאגת,

לירז.



תשובה

ללירז היקרה, שוב שלום,

לצערי לא הספקתי להרגיע אותך קודם. זאת מכיוון שכמות המשימות שלי אינה תואמת את הזמן...תופעה ידועה ומוכרת בעולמנו.

הרופא כתב שהכל תקין. אני מרשה לעצמי להניח שזה גם מה שהוא אמר לך. ואין לי כל סיבה להניח אחרת. גם דימום של יומיים, אף שקודם היה יותר, לא גורם לי לחשוב על בעיה.

נשים רבות עם וסתות של יומיים הרות ויולדות ללא כל התערבות.

וכל האחרות מקנאות בהן.

אם אין בעיית זקיקים בולטת באולטרסאונד, הרופא לא ציין כלום. אם הייתה בעיה הוא היה מציין אותה. הוא גם לא כתב שיש לך אף. ככה הדברים עובדים ברפואה המערבית. מתייחסים רק לבעיות ולא למה שבריא ותקין.

אלא אם נדרשו לבדוק את התקין. כפי שקרה אצלך.

לגבי טסטוסטרון וחשק מיני- דווקא אצל פוליציסטיות יש הרבה טסטוסטרון. ואם לא נבדקת לטסטוסטרון, אין סיבה להניח שיש בעיית טסטוסטרון רק בגלל שעוד לא מצאת גבר שנמשכת אליו. נושא החשק בכללותו לא מורכב רק מטסטוסטרון.

להיות רווקה זה לא בהכרח בעיה. זו תמונת מצב נוכחי. אני מקווה שכאשר תתחתני תהרי בקלות, ומאחלת לך שכבר עכשיו תמצאי דרך להפחית דאגות מליבך העמוס.

בהצלחה בכל! מדפנה מאיר