תגובה חינוכית לילד שחיפש פורנוגרפיה

חדשות כיפה יעל זיוון 28/12/13 23:54 כה בטבת התשעד

תגובה חינוכית לילד שחיפש פורנוגרפיה

שני תלמידים בבי"ס ממ"ד בכיתה ו' ביחד חיפשו וראו פורנוגרפיה באיי-פוד בשעות בית הספר.

בנסוף לתגובה במישור המשמעתי, אנו מחפשים תגובה חינוכית ומתאימה שתדרוש מהם להשקיע ולהכנס טיפה לצד האלים, הפוגע וגם המטמא של עצם הפורנוגרפיה. יש רעיונות?



תשובה

שלום,

שאלתכם טובה ומעידה על רצון להעניק לילדים תגובה מעמיקה ומקיפה יותר. ענישה משמעתית מתמודדת רק עם התוצאה בעוד שאם הבנתי נכון אתם מחפשים התייחסות שנוגעת בעוד היבטים מלבד המעשה עצמו.

אני חושבת ששלב מקדים ל'תגובה החינוכית' צריך לכלולל הרבה שאלות ממקדות מצידכם כלפי הילדים עלמנת להבין את המניע למעשה. זאת מכיוון ששניהם בפועל עשו זאת אך אצל כל אחד יתכן וזה שירת צורך אחר ועליו צריך לתת את הדגש החינוכי מול הילדים.

הייתי מנסה להבין האם זה נעשה במכוון או במקרה, לשם מה עשו זאת? האם זה 'מבחן גבריות'? סקרנות? שחזור של חשיפה מוקדמת לתכנים פורנוגרפיים? האם אחד ניסה 'לרצות ' את חברו והסכים לשתף פעולה עימו? האם זה מעשה שובבות? האם היו עוד ילדים שידעו על כך?ז"א, האם זה היה מעשה 'מתוקשר'? הייתי מנסה להבין מה הוא הרווח המשני שלהם ממה שעשו ולזה לתת מענה והתייחסות חנוכית.

הבירור יאפשר להבין מהו שרש הבעיה מכיוון שהמעשה שלהם הינו סימפטום המעיד על צורך כלשהו שאינו מקבל מענה באופן המקובל והבריא.

בהצלחה!

יעל זיוון

M.A. מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

054-3979882