שחלות פוליצסטיות

חדשות כיפה מכון פועה 21/02/08 17:38 טו באדר א'

שחלות פוליצסטיות

שלום

אני בת 21 ואובחנתי לאחרונה כבעלת שחלות פוליצ', בשנתיים האחרונות היו איחורים במחזור ואני סובלת מתופעות לואי של שעירות יתר והבנתי שאני צריכה להיות עם היד על הדופק בקשר למשקל ולסוכרת...

הציעו לי לקחת גלולות אבל אני לא רוצה (הבנתי שגם לזה יש תופעות...) והבנתי משאלות קודמות שיש דרך לטפל בבעיה ע"י שינוי התזונה ורציתי לדעת אם אפשר להסביר בכלליות את הטיפול הזה ועל מה הוא מתבסס?

כמו כן האם ניתן לפתור את הבעיה הזו לגמרי או שהטיפול הוא "מעקף" והשחלות ישארו כמו שהן ויהי מה?

האם הטיפולים השונים (גלולות, דיאטה, או כל דבר אחר) גורמים גם להפחתה של השיעור?

תודה מראש



תשובה

שלום וברכה,

משאלתך איני יודע בוודאות אם הינך נשואה או לאו, ובכל אענה באופן רחב.

שחלות פולוציסטיות הינה תופעה נפוצה למדי בדורנו ויש אפילו שמכנים אותה תועפת הדור בתחום זה.

ניתן לתת מענה ברמות שונות, אך המשותף העקרוני עפ"ר לבעיה הוא חוסר איזון ברמה כזו או אחרת במערכת ההורמונלית ומקור הדבר הוא כתוצאה ממערכת של חילוף חומרים לא מאוזנת ותקינה.

יש פעמים ובעיה זו נרכשת ויש פעמים שיש נשים כי יש להם נטיה לבעיה זו.

אלא, שמחד אכן ניתן להתמודד עם הבעיה במישור "התחתון" היינו ע"י גלולות ליצור את המחזור לבוא מידי חודש ובמקרים רבים הדבר עוזר למערכת לחזור למחזוריות מסויימת.

הדרך הבסיסית יותר היא להשפיע על מערכת חילוף החומרים ועל פירוק הסוכר בגוף (גם למי שאינו חולה סכרת) וזאת ע"י תזונה נאותה ומותאמת (לא דיאטה שמטרתה להוריד משקל אלא דיאטה של תזונה מתאימה לאשה ושונה מאשה לאשה).

בדרך זו יתכן מאוד כי ניתן לשמור על בריאות הגוף לאורך זמן ושנים בתחום זה, וכן למנוע את תופעות הלוואי של שיעור והשמנה ואף פצעים.

תוכלי ליצור עימנו קשר ונשמח להפנות אותך אל כתובת שתוכל לסייע לך בתחום זה.

בשולי הדברים אוסיף, כי אין מה לחוש או לדאוג ביחס לפיריון או לחתונה, ודברים אלו בכל אופן בעלי פיתרון נגיש וטוב ברוב כמעט מוחלט של המקרים.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה