שחלות פוליציסטיות

חדשות כיפה מכון פועה 07/05/07 07:07 יט באייר התשסז

שחלות פוליציסטיות

שלום,

יש לי שחלות פוליציסטיות והרופאה נתנה לי לקחת גלולות נגד הריון למשך 3 חודשים לראות אם זה "יזעזעה" את המערכת, כמובן שלא עזר ואז נתנה לי דקסמוטזון למשך חודשיים. מאז הפסקת הגלולות (בדצמבר) לא קיבלתי וסת. עכשיו היא רוצה שאנסה שוב לקחת גלולות נגד הריון למשך 3 חודשים ואז אם זה לא יעזור לעשות ניתוח.

האם זה נשמע הגיוני? אני לא רוצה סתם לבזבז עוד 3 חודשים. האם ניתוח זה לא השלב האחרון? קראתי כאן על זריקות.

האם כדאי שאתייעץ עם מומחה לפיריון ולא רק לסמוך על רופאת נשים?



תשובה

שלום וברכה,

ישנם דרכים שונות כיצד לטפל בשחלות פולוציסטיות או בלשון הרופאים PCOD.

ראשית יש להגדיר מה המטרה, פעמים, ובפרט נכון הדבר בתחילת הדרך כי המטרה היא להסדיר את הווסת, ולא אחת בעקבות הסדרה למשך תקופה, הגוף נכנס לרוטינה ולמחוזריות קבועה.

דרך קצרה היא לתת תרופות לגירוי השחלה, וכך לאלץ מציאות של ביוץ ובעקבות כך גם ווסת, דרל זו קצרה אך לא אחת הופכת להיות ארוכה.

הדרך היסודית והטובה ביותר היא לטפל בשורש העניין והוא ע"י שימוש במטפורמין או גלוקופאז' ובמקביל התאמת דיאטה, כך שיוצרים איזון יסודי יותר למערכת ההורמונלית, דרך זו יעילה במקרים רבים מאוד, מסייעת לאיזון הגוף ולא אחת מסדירה את הווסת והביוץ.

איני יודע מהו הניתוח שהוצע לכם והאם אתם מטפלים אצל רופאה מומחית לפריון , לכן אני מציע כי תיצרו עימנו קשר ישירות למכון על מנת להשלים את כל פרטי התמונה (ויש עוד צדדים רבים שלא פרטתם כאן, כגון בני כמה אתם וכמ זמן הינכם נשואים, היסטוריה בחתום זה ועוד) ונכוון אותכם בע"ה לכתובת המתאימה.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה