שאלותכלליות בנושא חיפוש בן הזוג

חדשות כיפה כולנו שדכנים 26/12/06 00:07 ה בטבת התשסז

שאלותכלליות בנושא חיפוש בן הזוג

שלום, שבוע טוב.ברצוני להוועץ בכמה שאלות המעסיקות אותי בזמן האחרון.

אני בחורה בגיל ה20+שכבר נמצאת בשלב החיפוש..נפגשתי כבר עם מס' בחורים.אך לאחר הקשר האחרון שהיה לי הגעתי למסקנה-שאני מאוד לא ממוקדת בתחום שאני מגדירה לעצמי בחיפוש.יש לציין כאן בכדי להבין את הבעיה שב"ה הקב"ה חנן אותי ביכולת להכיל אנשים שונים אני מתחברת להרבה סוגי אנשים מסקטורים,זרמים,ואופי שונים.לצערי הדבר גורם לי בלבול גדול בתחום זה כיוון שאני יכולה להתחבר להרבה סוגים אבל לא עם כל אחד ארצה שביתי יראה כך.אני חשה שאני "מתפזרת"ולא מוצאת את עצמי. כיצד אוכל למקד את עצמי?

2.אני בחורה דתית שמקפידה ב"ה. יש לי שאיפות גדולות להמשיך ולהתקדם.אך לא תמיד אני נמצאת במקום שבו אני רוצה להיות. בנוגע לשידוכים אני רוצה להקים בית תורני מאוד, מחפשת בחור ישיבה(שיהיה אברך..)אך לעיתים בגלל רגשי נחיתות (שנובעים לעיתים מסממנים חיצונים כגון זה שאני משדרת פתיחות וזרימה(ולא נראת כמו מדרשיסטית כבדה)אני חושבת שאולי כיוון שאני עצמי לא מושלמת ו"צדיקה" אין אני ראויה לבחור כזה.כיצד אוכל לדעת את המקום שאני באמת נמצאת בו?להבין את הפער בן המציאות לשאיפות.ואיזה דרישות אני יכולה להציב בחיפושים (ועל מה לוותר)?

3.היכן ניתן למצוא עוד הכוונה בנושא זה(סדנאות שיעורים וכד')

אשמח מאוד שתענו לי.שיהיה שבוע טוב ישועות ונחמות=)



תשובה

שלום.

1. זה שיש לך יכולת להתחבר לאנשים שונים זאת באמת ברכה. השאלה היא מי את! מי את האמיתית!

2. זה קשור לשאלה הקודמת למעשה. לא נדרש ממך להיות מושלמת וצדיקה. אלא להיות את עצמך.

3. יש שיעורים שונים שניתן ללכת ולשמוע, או לקנות קסטות. תבדקי בבנין שלם, מדרשות ובטוח תמצאי שם משהו.

זה לא יפתור שום בעיה, כי את תקבלי הרבה אינפורמציה אבל בסוף את צריכה להחליט מי את ומה את רוצה.

אולי כדאי שתחשבי הפוך, כמה ילדים את רוצה? מה את רוצה שייצא מהם? איזה חינוך את רוצה לתת להם? ואז מי הבחור שיוכל לעזור לך בשאיפות האלה.

כנ"ל לגביך, מה את רוצה? איזה בית את רוצה (גשמי ורוחני)? איזה רמת חיים את מחפשת (גשמית וחשוב להיות כנה עם עצמך)? איך מגיעים לרמת חיים כזאת ואיך מגיעים לבית היהודי שאת רוצה? ואז לבדוק שוב איזה בחור ייתן לך את זה.

ובאופן יותר אישי, מה את מחפשת בשביל עצמך? האם את מחפשת בעל שיפרגן? שידבר? או שלא ידבר? שירצה לשמוע את כל הבעיות שלך, יותר או פחות. שיפרגן? שיאהב? ואם כן, כמה? שיהיה חברותי? שיהיה לו המון חברים ובבית שלך יסתובבו החברים שלו? או אדם סגור ומופנם? וכן הלאה....

צריך כמובן לבסס את כל זה על חיפוש מידות טובות, לב טוב. וחיבור אינטלקטואלי, שתשדרו באותו גל.

והכי חשוב... שיהיה לכל הפחות אפשרות וגרעין לאהבה שממנו בהמשך תוכלו לזרוע ולהצמיח עץ גדול.

בהצלחה

אסתר כץ