שאלה שמציקה

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 21/08/05 14:27 טז באב התשסה

שאלה שמציקה

שלום

רציתי לשאול אותך בנושא שממש מציק לי המון זמן. (בקיצור) אני בת 24 ואני ממש לא רוצה להתחתן (בלשון עדינה) אפשר לומר שאני מסוייטת מהמחשבה על חתונה... (ולא שאני לא רוצה קשר..להיפך קשה לי לבד אבל אני לא רוצה להתחתן ומאחר ואני מקפידה בנושא איני יוצרת קשר עם בנים)בעיקר מפני שאני לא רוצה ילדים בזמן הקרוב. (מצטערת אם זה לא נשמע יאה, אני לא רוצה לשמוע סיפורים על נשים שמחכות לילדים) מוכרחה אני לציין כי הגישה שלי לגברים היא שלילית מאד. (כוונתי שיש לי פחד חזק בעקבות מקרה קרוב שראיתי)

מה שמציק לי הוא שבשנתיים האחרונות אני כל הזמן חושבת על גברים ועל נישואים והכל נראה לי מפחיד

מאחר והרגשתי שזה רודף אותי כל הזמן פניתי לטיפול(גם אם לא אתחתן בקרוב החשיבה הזו מאד הציקה לי.לכן פניתי למטפל חילוני בכנות, משום שחששתי שדתי יבין אותי פחות. למשל מאד קשה לי לקבל את הרעיון של האישה מקומה בבית, ומאד חשוב להצליח בחיים וחששתי שדתי יבין פחות את צורך מימושי העצמי משום שערך המשפחה נחשב יותר) זהו, הטיפול גרם לי להרגיש טוב יותר אבל הפחד שלי נשאר חזק מאד ואני לא מרגישה שכלום השתנה בנושא.

מודה לך מאד על תגובתך

אינטרנטית



תשובה

שלום רב,

לא ברור משאלתך האם הטיפול הסתיים, ומדוע למרות שאת מרגישה יותר בעקבות הטיפול הפחד לא חלף. כמו כן לא ברור מהי החוויה שגרמה לך לפחד מקשר עם גברים. חשוב לברר בטיפול מה בחוויה שעברת גרם לך לפחד,ומדוע עדיין הפחד לא חולף. האם את סבורה שהבחירה במטפל חילוני היתה נכונה מהטעם שהזכרת.

במידה והטיפול הסתיים כדאי לשקול המשך, יתכן שצריך לתת לזה יותר זמן. מרכיב הזמן מסייע לתהליכים הרגשיים להבשיל.

בהצלחה.