קשר עם בחור לנשואה

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 14/07/05 12:49 ז בתמוז התשסה

קשר עם בחור לנשואה

אני מפנה שאלה בשם חברה, שתכונה בשם מרים.מרים היא אישה דתית לאומית בשנות השלושים לחייה, נשואה ואם לילדים קטנים, והיא סיפרה לי על קשר רציני שיש לה עם בחור. הבחור צעיר ממנה, רווק וניתן להגדיר אותו מסורתי. הם מדברים בטלפון שעות על גבי שעות ושוקעים בשיחות נפש וגם בשיחות על עניינים שבצנעה. ברור כי הם נמשכים זה לזה, אך הם נמנעים מפגישות בגלל שבעלה של מרים אינו מאפשר זאת. היא גם חוששת מפגישה איתו, שכן ברור לה לאן זה עלול להוביל. מרים יודעת שהקשר הוא בעייתי ושהיא עלולה לצאת קירחת משני הצדדים* יחד עם זאת היא טוענת שסוף סוף היא זוכה לחמימות, ליחס אוהב ולקשר אמיתי עם חבר מקסים כל כך, ולכן קשה לה לותר על כך. לדבריה, קשר זה מפצה אותה על חסכים מן העבר וגם על חוסר בקשר עם בעלה כיום. חשוב לציין שהיא פנתה בעבר לטיפול, והיא אומרת שהטיפול עזר לה להבין אך לא העניק/יעניק לה את מה שהיא באמת זקוקה לו כיום - חום, חיבה, אינטימיות וכ'ו.

אציין כי מדובר באנשים אינטלגנטיים וטובי לב ובקשר שהתפתח במשך כשנה.

נ"ב: תשובה כיתבו בבקשה באופן ישיר, ואני אדפיס ואתן לה, בלנ"ד. היא יודעת שהפנתי את שאלתה אליכם.

תודה וכל טוב.



תשובה

שלום רב,

הצורך שלה בקשר של חום, חיבה ואינטימיות הוא מובןוחשוב, עדיין לא ברור שהכתובת המתאימה הוא דווקא אותו בחור. טיפול איננו תחליף לקשר אמיתי עם בן זוג. לעומת זאת יתכן ויש צורך בטיפול או יעוץ זוגי שלה ושל בעלה כדי לברר האם ניתן לשפר.

יתכן ויהיה נכון מבחינתה לבדוק אפשרות כזו או לחזור לטיפול ויעוץ אישי כדי שיסייע לה בקבלת החלטה, לכאן או לכאן. המצב הנוכחי דורש בשלב כזה או אחר הכרעה האם להשאר עם בעלה, לטוב ולרע, או להתגרש. מדובר בדילמה קשה, ולעתים לוקח זמן עד שיכולת ההחלטה תבשיל.

בהצלחה.