קשיי זוגיות אצל הורים

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 24/09/12 12:58 ח בתשרי התשעג

קשיי זוגיות אצל הורים

שלום רב,

אני חייב להודות שאני מתקשה לכתוב הודעה שכזו, אבל כרגע אני פשוט אובד עצות.

ההורים שלי מנהלים זה שנים רבות (בעצם, מאז שאני זוכר את עצמי) זוגיות מורכבת וקשה. כמובן שאנחנו, הילדים, (שכבר גדלנו ופנינו לדרכנו) מעולם לא ראינו לנכון להתערב בעניין מפאת כבוד ההורים. בתקופה האחרונה ראיתי את אמא שלי מדוכדכת, וכשקצת גיששתי בנושא, הבנתי שקשיי הזוגיות הם חלק משמעותי מהעניין. הבנתי גם שהיא מעוניינת ללכת ליעוץ, אבל אבא שלי לא מוכן- בעיקר מטעמי "מה יגידו?",עקשנות גרידא ודעות קדומות לגבי ייעוץ. ואולי גם מחשש שהוא יאלץ להתמודד עם ביקורת נוקבת.

מצד אחד - אני ממש לא מעוניין להתערב בנושא הזה - זה לא מתפקידי ומה שאני לא אגיד בנושא יפגע באחד ההורים או בשניהם. מצד שני, אני לא יכול להתעלם מהמצב.

מה לדעתכם הפתרון המתאים? אולי ללכת להרצאות לא מחייבות בנושא? אולי כדאי שאמא שלי תלך בתור התחלה לבד לייעוץ? ואם כן, איפה עשוי להיות יעוץ שמתאים לאחד מבני הזוג? ולזוג דתי מבוגר?

תודה רבה מראש ושנה טובה



תשובה

שלום רב,

המצב אכן מורכב, מצד אחד רצוי שילדים לא יתערבו ישירות בבעיות הזוגיות של ההורים, מצד שני לעתים זה מתחייב ואולי אף הכרחי בהתאם לחומרת הבעייה ולסיכוי לשנות.

במקרה שאחד ההורים, במקרה שלך אבא, לא מוכן לפנות ליעוץ, נכון שאמא תפנה ותקבל יעוץ לעצמה כיצד לנהוג, וניתן לעזור למרות שהצד השני לא מגיע.

לגבי פנייה, ניתן לפנות אלינו למכון שילה ונפנה למטפל המתאים.

ניתן להתקשר לטל. 03-5328114 050-9113083 .